Nowe nawierzchnie na drogach krajowych Wielkopolski
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-08-15
Poznański Oddział GDDKiA rozpoczął na większości dróg krajowych remonty, dzięki nim ponad 72 km dróg krajowych w Wielkopolsce zyska nową nawierzchnię. - Wszystkie prace remontowe zakończą się do końca października br. W związku z tym, że prace będą prowadzone pod ruchem apelujemy do kierowców o uwagę - zaznaczają drogowcy.
Na wymienionych poniżej odcinkach dróg kierowcy mogą napotkać utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego:
DK5 odc. Golina – gr. woj. dł. 2,84 km
DK5 odc. m. Gniezno (2 jezdnie) dł. 4,43 km
DK11 odc. m. Piła dł. 0,95 km
DK11 odc. m. Piaski dł. 2,01 km
DK11 odc. m. Ostrów Wlkp. dł. 1,28 km
DK12 odc. Gostyń – Piaski dł. 0,49 km
DK12 odc. Leszno –Kąkolewo dł. 2,43 km
DK15 odc. Gniezno – Lulkowo dł. 5,12 km
DK15 odc. Miąskowo – Miłosław dł. 3,56 km
DK15 odc. Miłosław – Obłaczkowo dł. 7,15 km
DK15 odc. Zduny – Krotoszyn dł. 3,63 km
DK15 odc. m. Krotoszyn dł. 2,64 km
DK36 odc. gr. woj( Załęcze) – Rawicz – Sarnowa dł. 7,05 km
DK36 odc. Sarnowa – M. Górka – Topólka dł. 8,90 km
DK36 odc. Topólka- Krotoszyn dł. 14 km
DK83 odc. Dąbrowa – gr. woj. dł. 5,98 km
Łączna długość remontowanych odcinków to ponad 72 km. W ramach remontu wykonane zostaną prace poprawiające stan nawierzchni poprzez frezowanie kolein i ułożenie jednej warstwy nawierzchni bitumicznej, remont nawierzchni chodników, zatok autobusowych, odtworzenie oznakowania poziomego.
Na terenie Wielkopolski prowadzone są również remonty obiektów mostowych. W niżej wymienionych miejscach kierowcy napotkają ruch wahadłowy :
DK11 wiadukt w m. Ocieszyn
DK11 wiadukt w m. Piła
DK15 most w m. Koźmin Wlkp.
DK92 most w m. Słupca
Remonty obiektów mostowych zakończą się do końca października br. poza remontem wiaduktu w Pile gdzie przebudowa została podzielona na 2 etapy.
Nadal będą utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego na moście na rzece Warcie w Nowym Mieście, na którym w kwietniu br. doszło do awarii płyty pomostowej. Została sporządzona ekspertyza przez Politechnikę Poznańską, dotycząca stanu technicznego mostu. Nadzór Budowlany na podstawie ekspertyzy nie wyraził zgody na dopuszczenie ruchu dwukierunkowego zanim nie zostanie wyremontowana cała płyta mostu. Oddział podjął odpowiednie kroki w tym kierunku i ogłosił postępowanie przetargowe na naprawę kolejnych przęseł. Na tym obiekcie nadal obowiązywał będzie ruch wahadłowy, ze względu na bezpieczeństwo użytkowników.
Przywrócenie ruchu dwukierunkowego nastąpi po wykonaniu prac określonych w ekspertyzie, GDDKIA w Poznaniu planuje że nastąpi to w sierpniu przyszłego roku.
DK5 odc. Golina – gr. woj. dł. 2,84 km
DK5 odc. m. Gniezno (2 jezdnie) dł. 4,43 km
DK11 odc. m. Piła dł. 0,95 km
DK11 odc. m. Piaski dł. 2,01 km
DK11 odc. m. Ostrów Wlkp. dł. 1,28 km
DK12 odc. Gostyń – Piaski dł. 0,49 km
DK12 odc. Leszno –Kąkolewo dł. 2,43 km
DK15 odc. Gniezno – Lulkowo dł. 5,12 km
DK15 odc. Miąskowo – Miłosław dł. 3,56 km
DK15 odc. Miłosław – Obłaczkowo dł. 7,15 km
DK15 odc. Zduny – Krotoszyn dł. 3,63 km
DK15 odc. m. Krotoszyn dł. 2,64 km
DK36 odc. gr. woj( Załęcze) – Rawicz – Sarnowa dł. 7,05 km
DK36 odc. Sarnowa – M. Górka – Topólka dł. 8,90 km
DK36 odc. Topólka- Krotoszyn dł. 14 km
DK83 odc. Dąbrowa – gr. woj. dł. 5,98 km
Łączna długość remontowanych odcinków to ponad 72 km. W ramach remontu wykonane zostaną prace poprawiające stan nawierzchni poprzez frezowanie kolein i ułożenie jednej warstwy nawierzchni bitumicznej, remont nawierzchni chodników, zatok autobusowych, odtworzenie oznakowania poziomego.
Na terenie Wielkopolski prowadzone są również remonty obiektów mostowych. W niżej wymienionych miejscach kierowcy napotkają ruch wahadłowy :
DK11 wiadukt w m. Ocieszyn
DK11 wiadukt w m. Piła
DK15 most w m. Koźmin Wlkp.
DK92 most w m. Słupca
Remonty obiektów mostowych zakończą się do końca października br. poza remontem wiaduktu w Pile gdzie przebudowa została podzielona na 2 etapy.
Nadal będą utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego na moście na rzece Warcie w Nowym Mieście, na którym w kwietniu br. doszło do awarii płyty pomostowej. Została sporządzona ekspertyza przez Politechnikę Poznańską, dotycząca stanu technicznego mostu. Nadzór Budowlany na podstawie ekspertyzy nie wyraził zgody na dopuszczenie ruchu dwukierunkowego zanim nie zostanie wyremontowana cała płyta mostu. Oddział podjął odpowiednie kroki w tym kierunku i ogłosił postępowanie przetargowe na naprawę kolejnych przęseł. Na tym obiekcie nadal obowiązywał będzie ruch wahadłowy, ze względu na bezpieczeństwo użytkowników.
Przywrócenie ruchu dwukierunkowego nastąpi po wykonaniu prac określonych w ekspertyzie, GDDKIA w Poznaniu planuje że nastąpi to w sierpniu przyszłego roku.