Obwodnica Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 na finiszu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-04-15
W ponad 85 procentach zrealizowane zostały roboty przy budowie obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7. Wykonawca nie przerwał prac w okresie zimowym.
W czasie zimy prowadzone były roboty, na które pozwalały warunki pogodowe m.in. związane z montażem np. ekranów, ogrodzeń czy barier. Obwodnica Kielc mimo prowadzonych prac jest nieustannie przejezdna, utrzymane są także wszystkie relacje w obrębie przebudowywanych węzłów.
Aktualnie gotowe są zasadnicze konstrukcje wszystkich obiektów mostowych budowanych w ramach kieleckiej obwodnicy. Z większości można już korzystać m.in. z wiaduktu nad obwodnicą wzdłuż drogi Kielce – Zagnańsk, niektórych łącznic budowanych w ramach węzła w Kostomłotach, wiaduktu wybudowanego w ramach węzła w Jaworzni wzdłuż drogi wojewódzkiej biegnącej nad obwodnicą, obiektów w ramach węzła w Chęcinach oraz większości wiaduktów wzdłuż samej obwodnicy. Na przeważającej części wschodniej jezdni ciągu głównego drogi S7 ułożona została jeszcze w roku ubiegłym warstwa ścieralna nawierzchni.
Jak informuje inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do zakończenia inwestycji pozostały prace na odcinku, na którym wstrzymano roboty w związku z odkryciem, koniecznością zbadania i zabezpieczenia kopalni galeny (dokończenie dwóch obiektów mostowych w ciągu wschodniej jezdni drogi ekspresowej). Ponadto pozostało między innymi ułożenie nawierzchni na zachodniej jezdni obwodnicy i w obrębie węzłów, dokończenie budowy dróg serwisowych, zakończenie robót brukarskich, montażowych (bariery ekrany, ogrodzenia) oraz wykonanie oznakowania. Większość tych robót wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych.
Aktualnie gotowe są zasadnicze konstrukcje wszystkich obiektów mostowych budowanych w ramach kieleckiej obwodnicy. Z większości można już korzystać m.in. z wiaduktu nad obwodnicą wzdłuż drogi Kielce – Zagnańsk, niektórych łącznic budowanych w ramach węzła w Kostomłotach, wiaduktu wybudowanego w ramach węzła w Jaworzni wzdłuż drogi wojewódzkiej biegnącej nad obwodnicą, obiektów w ramach węzła w Chęcinach oraz większości wiaduktów wzdłuż samej obwodnicy. Na przeważającej części wschodniej jezdni ciągu głównego drogi S7 ułożona została jeszcze w roku ubiegłym warstwa ścieralna nawierzchni.
Jak informuje inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do zakończenia inwestycji pozostały prace na odcinku, na którym wstrzymano roboty w związku z odkryciem, koniecznością zbadania i zabezpieczenia kopalni galeny (dokończenie dwóch obiektów mostowych w ciągu wschodniej jezdni drogi ekspresowej). Ponadto pozostało między innymi ułożenie nawierzchni na zachodniej jezdni obwodnicy i w obrębie węzłów, dokończenie budowy dróg serwisowych, zakończenie robót brukarskich, montażowych (bariery ekrany, ogrodzenia) oraz wykonanie oznakowania. Większość tych robót wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych.