Obwodnica Łodzi: A1 Stryków – Tuszyn w budowie. Droga S14 ruszy w 2016 r.
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-09-09
Na łódzką autostradę A1 czekamy od 2012 roku, kiedy to miała być gotowa na EURO 2012. Problemy wykonawców opóźniały jej budowę, tak że ostatecznie konieczne było zerwanie umowy i ogłoszenie nowego przetargu. Realizacja całego czterdziestokilometrowego fragmentu autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna została podzielona na trzy części:
- Odcinek A1 od węzła Łódź – Północ (połączenie z autostradą A2) do węzła Brzeziny (połączenie z DK 72) o długości 14,1 km wybuduje konsorcjum firm Strabag – Budimex. Wartość kontraktu, to ponad 339,6 mln zł.
- Odcinek A1 od węzła Brzeziny (połączenie z DK 72) do węzła Romanów (połączenie z DW714) o długości 11 kilometrów wykona firma Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi ponad 360,7 mln zł.
- Odcinek A1 od węzła Romanów (węzeł z DW714) do węzła Tuszyn (połączenie z DK91) o długości ok. 16 km. W tym przypadku wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę ponad 327 mln zł.
Odcinek A1 Stryków – Tuszyn (obwodnica Łodzi) będzie miał nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu ) ocenia się na 30-40 lat.
- Obecnie zakończono większość prac związanych z obiektami inżynierskimi. Położono też próbne odcinki nawierzchni betonowej , których długość w zależności od kontraktu wynosi od 2 - 15% całości - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Podczas ostatniej wizyty minister transportu Marii Wasiak padły deklaracje, że przy łagodnej zimie trasa będzie gotowa w pierwszej połowie 2016 r. Ostatnio potwierdziły się również obietnice dotyczące budowy zachodniej obwodnicy Łodzi czyli drogi ekspresowej S14 Słowik - Lublinek (odcinek jest kontynuacją 15 km fragmentu drogi S14 tworzącej obwodnice Pabianic). Trasa jest na liście priorytetowych inwestycji z zapewnionych finansowaniem co oznacza że jej realizacja może ruszać już w przyszłym roku.