Obwodnica Przecławia i Warzymic rusza od nowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-07-27
Początkowo obwodnica Warzymic i Przecławia miała być realizowana w ramach umowy z firmą Energopol i zakończona do lipca 2021 roku. Niestety brak działań ze strony wykonawcy spowodował konieczność odstąpienia od umowy i rozpoczęcia całej procedury od nowa.
Wybór nowego wykonawcy zbiegł się w czasie z wpisaniem obwodnicy Kołbaskowa do rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która będzie kontynuacją obejścia Przecławia i Warzymic.
Część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód będzie w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna. - Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa. Wystąpiła zatem potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje i związku z tym zapadła decyzja o podziale inwestycji, obwodnicy Przecławia i Warzymic, na dwa etapy – informują drogowcy ze szczecińskiego oddziału GDDKIA.
Obecnie obwodnica Warzymic i Przecławia będzie realizowana jako dwa zadania:
Etap I - od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne(długośc ok 4 km.) - który będzie realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym.
Etap II - od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód - dla którego dokumentacja będzie podlegała zmianie. Długość odcinka to ok. 2 km.
Nowy wykonawca ma za zadanie zaktualizować dokumentację projektową, dostosowując go do nowych założeń, wykona projekty wykonawcze oraz uzyska niezbędne decyzje (m.in. ZRID). Termin składania ofert mija 24 sierpnia 2020 r. Tym samym przetargi na oba odcinki tej obwodnicy są już opublikowane. Długość całej obwodnicy Przecławia i Warzymic to nieco ponad 6 km.
Zgodnie z harmonogramem inwestycji, oddanie do użytku I etapu planowane jest w pierwszej połowie 2023 roku, a dla etapu II pierwsza połowa 2025 roku.