Obwodnica Starogardu Gdańskiego – 16 km trasy i cztery węzły
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-04-01
W grudniu ubiegłego roku Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant V obwodnicy Starogardu Gdańskiego, omijający miasto od południa. Rozwiązanie to zakłada, że nowa droga będzie biec z Sucumina, poniżej Koteż, przed Janowem aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką i dalej za stadniną włącza się w bieg DK22.
Mapa przebiegu obwodnicy Starogardu Gdańskiego w wariancie V. Mapa: GDDKIA
Nie ma odwołań, będą umowy na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej
Obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie miała około 16,1 km długości i klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (ewentualnie skrzyżowań, w zależności od wyników analiz): Starogard Zachód, Starogard Południe, Jabłowo i Starogard Wschód. Następstwem tej decyzji jest kolejny etap, polegający rozpoczęciu procedury środowiskowej. Drogowcy złożyli już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej do Urzędu Gminy Starogard Gdański.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego została w lutym tego roku wpisana do rządowego programu budowy 100 obwodnic. Jak wówczas informował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku. Szacowany koszt realizacji obwodnicy to 590 mln zł.
Pomorskie: Potrzebny nowy wykonawca dla DK22 Czarlin - Knybawa
W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w województwie pomorskim powstanie pięć obwodnic:
- Brzezia w ciągu DK25 (trwa przetarg na realizację prac budowlanych),
- Człuchowa w ciągu DK22/25 (trwa przetarg na rozszerzone studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - STEŚ-R),
- Słupska i Kobylnicy w ciągu DK21 (trwa przygotowanie dokumentacji, tzw. STEŚ-R),
- Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22 (jest sporządzone studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ); został złożony wniosek o wydanie DŚU),
- Sztumu w ciągu DK55 (wkrótce zostanie podpisana umowa na dokumentację).
W ramach Programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 830 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego.