Nie ma odwołań, będą umowy na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-03-10
- Budimex i konsorcjum Mirbudu z Kobylarnią zrealizuje budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6
- Podpisanie umów dla drogi ekspresowej S6 w ciagu OMT planowane jest na II kwartał 2021 roku. Prace wyniosą prawie 1,5 mld zł
- Drogą ekspresową S6 ominiemy Trójmiasto najwczesniej w 2025 roku
Pod koniec lutego GDDKIA wybrała najkorzystniejsze oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Oferty te złożyły Budimex na zadanie 1 (S6 między węzłami Chwaszczyno i Żukowo) za ponad 715 mln zł oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia na zadanie 2 (S6 między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe wraz z obwodnicą Żukowa za prawie 777 mln zł. Nie wpłynęły żadne odwołania od pozostałych wykonawców na decyzje GDDKIA. Obecnie trwa obowiązkowa kontrola uprzednia w Urzędzie Zamówień Publicznych. Następnie, po formalnościach, będzie można podpisać obie umowy.
Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych (w tym czasie, tylko w okresie robót, będą trzy przerwy zimowe – od 16 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe.
Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:
- S6 Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
- S6 Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Mapa obwodnicy Aglomeracji Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6 z obwodnicą Żukowa. Mapa: GDDKIA
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej najwczesniej w 2025 roku umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.
Obwodnica Aglomeracji Trójmiejskiej - wizualizacje
S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej i obwodnica Żukowa - tak będzie wyglądać. Zdjęcia: GDDKIA
Cała autostrada A1 Gdańsk – Gorzyczki w 2022 roku
Docelowo droga ekspresowa S6 pobiegnie od Trójmiasta w stronę Szczecina. W budowie są trzy sąsiednie odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Natomiast w fazie przetargu oprócz dwóch zadań w ramach OMT jest jeszcze pięć odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości ok. 104 km: Leśnice (koło Lęborka) - Bożepole Wielkie, druga jezdnia obwodnicy Słupska, koniec obwodnicy Słupska (w. Redzikowo) – Bobrowniki, Bobrowniki - Skórowo, Skórowo - Leśnice.
Ponad 100 km drogi S6 w przetargach. Za budowę S6 GDDKIA zapłaci dużo mniej niż planowała
Budowa wszystkich odcinków dróg ekspresowych w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców będzie to łącznie z istniejącymi odcinkami blisko 200 km.