Obwodnice Wrocławia i Poznania czekają na dofinansowanie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-09-24
- drogi ekspresowej S11 o długości 24,295 km,
- drogi ekspresowej S5 o długości 1,605 km w rejonie węzła „Poznań Zachód”,
- łącznika w ciągu drogi krajowej nr 11 o długości 0,711 km (jezdnia prawa) i 1,399 km (jezdnia lewa) pomiędzy drogą ekspresową S11 i kontynuacją DK 11.
Zachodnia Obwodnica Poznania stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w dodatkowym korytarzu paneuropejskim sieci TEN-T.
Realizacja projektu ma na celustworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawę przepustowości i usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w przedmiotowym korytarzu transportowym, wyniesienie ruchu tranzytowego poza zurbanizowany obszar Poznania, a co za tym idzie poprawę warunków życia miejskiej zabudowy sąsiadującej z zastępowaną drogą krajową nr 11 oraz poprawę jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych Obszaru Metropolitarnego Poznania oraz województwa wielkopolskiego poprzez odpowiednie skomunikowanie przedmiotowej trasy z pozostałą siecią drogową.
Z kolei projekt „Budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8” wynosi 3 898 199 591,75 zł. Autostradowa obwodnica Wrocławia (autostrada A8) o całkowitej długości 35,41 km, składa się z:
- odcinka o długości 21,969 km na parametrach autostrady w ciągu A8,
- łącznika Kobierzyce o długości 2,489 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego,
- odcinka o długości 4,796 km na parametrach drogi ekspresowej na przedłużeniu łącznika Kobierzyce,
- drogi ekspresowej o długości 0,498 km w węźle „Pawłowice”,
- łącznika Długołęka o długości 5,661 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Autostrada A8 na odcinku obwodnicy Wrocławia stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w dodatkowym korytarzu paneuropejskim sieci TEN-T powstałym na podbudowie już nieobowiązującej (od 2004 r.) sieci TINA (Wrocław – Łódź), tworząc połączenie przez terytorium Polski krajów Europy Środkowej z krajami leżącymi po wschodniej stronie naszej granicy z Republiką Białorusi.
Realizacja projektu ma na celu stworzenie bezpiecznego odcinka autostrady A8, zapewniającegowysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach pomiędzy miastami regionui kraju oraz poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu i komfort życia mieszkańców Wrocławia.