Odcinek S7 na północ od Krakowa na ostatnim etapie procedur
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-12-09
- Wojewoda Małopolski otrzymał wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice. Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za przejęte pod budowę drogi nieruchomości. Z kolei wykonawca będzie mógł rozpocząć budowę ostatniego w woj. małopolskim odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostateczna decyzja środowiskowa dla S7 Warszawa – Kiełpin
Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7 na północ od Krakowa, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
- Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
- Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
- Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km – odcinek oddany do ruchu w na początku października br.
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km
Droga ekspresowa S7 na północ od Krakowa. Odc. S7 Miechów - Szczepanowice na etapie decyzji ZRID. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S7 dłuższa o nowy odcinek na Zakopiance
S7 Miechów - Szczepanowice
W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Powstanie system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Od północy odcinek S7 Miechów - Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice - Widoma.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu na realizację robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Przypomnijmy, wykonawcą prac na mocy umowy z lutego 2021 r. jest konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner). Prace „projektuj i buduj” wyniosą ponad 162,4 mln zł.
S7 Szczepanowice – Widoma – są pierwsze kilometry ekspresówki na północ od Krakowa
Droga ekspresowa S7 Szczepanowice - Widoma - pierwszy oddany odcinek S7 na północ od Krakowa. Zdjecia: GDDKIA
S7 Miechów – Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim)
Od lipca 2020 roku trwa budowa sąsiedniego, najbardziej wysuniętego na północ odcinka S7 Moczydło - Miechów. Umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów podpisano w kwietniu 2020 r. Aktualnie trwają prace na 18 obiektach mostowych i są na różnym etapie zaawansowania. Na początku grudnia 2021 r. zaawansowanie robót mostowych wynosiło 39,7 proc. Budowane są nasypy, powstają wykopy, kruszone są skały z wykopów. Zaawansowanie robót drogowych wynosi 40,2 proc.
S7 Widoma – Kraków Nowa Huta
Na kolejnym odcinku S7, Widoma - Kraków (węzeł Nowa Huta), w grudniu 2020 r. drogowcy odstąpili od umowy z poprzednim wykonawcą. Było to efektem braku należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac. Umowę na kontynuację projektowania i budowy tego odcinka podpisano w lipcu 2021 r. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Ponad 1,5 mld zł za dokończenie S7 Widoma – Kraków. Ile potrwa budowa S7?
Do tej pory nowy wykonawca przeprowadził rozpoznawcze badania geologiczne i geotechniczne. Kontynuuje prace związane z uporządkowaniem terenu po wyburzaniu obiektów i wycince. Trwają prace ziemne: usuwanie gleby, wzmacnianie podłoża, wykonywanie i profilowanie platform roboczych. Wykonywana jest m.in. platforma pod pale przejścia dla zwierząt. Do połowy stycznia 2022 r. trwać będą jeszcze prace przy weryfikacji i aktualizacji istniejących projektów, uwzględniające zmiany w przepisach.