1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Odcinek S7 na północ od Krakowa na ostatnim etapie procedur

Odcinek S7 na północ od Krakowa na ostatnim etapie procedur

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-12-09
Odcinek S7 na północ od Krakowa na ostatnim etapie procedur
Kolejny krok do budowy ostatniego odcinka S7 (Miechów - Szczepanowice) na północ od Krakowa. Zdjęcia: GDDKIA
Na drogę ekspresową S7 na północ od Krakowa kierowcy czekają od wielu lat. Realizację trasy do granicy z woj. świętokrzyskim podzielono na kilka odcinków a ich realizacja jest na różnym etapie. Wiele wskazuje na to, że w końcu doczekamy się rozpoczęcia budowy jej ostatniego fragmentu Szczepanowice – Miechów. Do wojewody małopolskiego trafił wniosek o wydanie zgody na realizację tego zadania.

- Wojewoda Małopolski otrzymał wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice. Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za przejęte pod budowę drogi nieruchomości. Z kolei wykonawca będzie mógł rozpocząć budowę ostatniego w woj. małopolskim odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostateczna decyzja środowiskowa dla S7 Warszawa – Kiełpin

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7 na północ od Krakowa, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

  • Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
  • Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
  • Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km – odcinek oddany do ruchu w na początku października br.
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km

Mapa drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Odc. S7 Miechów - Szczepanowice na etapie decyzji ZRIDDroga ekspresowa S7 na północ od Krakowa. Odc. S7 Miechów - Szczepanowice na etapie decyzji ZRID. Mapa: GDDKIA

Droga ekspresowa S7 dłuższa o nowy odcinek na Zakopiance

S7 Miechów - Szczepanowice

W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Powstanie system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

Od północy odcinek S7 Miechów - Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice - Widoma.

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu na realizację robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Przypomnijmy, wykonawcą prac na mocy umowy z lutego 2021 r. jest konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner). Prace „projektuj i buduj” wyniosą ponad 162,4 mln zł.

S7 Szczepanowice – Widoma – są pierwsze kilometry ekspresówki na północ od Krakowa


Droga ekspresowa S7 Szczepanowice - Widoma - nowy odcinek S7 na północ od Krakowa

Droga ekspresowa S7 Szczepanowice - Widoma - pierwszy oddany odcinek S7 na północ od Krakowa. Zdjecia: GDDKIA


S7 Miechów – Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim)

Od lipca 2020 roku trwa budowa sąsiedniego, najbardziej wysuniętego na północ odcinka S7 Moczydło - Miechów. Umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów podpisano w kwietniu 2020 r. Aktualnie trwają prace na 18 obiektach mostowych i są na różnym etapie zaawansowania. Na początku grudnia 2021 r. zaawansowanie robót mostowych wynosiło 39,7 proc. Budowane są nasypy, powstają wykopy, kruszone są skały z wykopów. Zaawansowanie robót drogowych wynosi 40,2 proc.

S7 Widoma – Kraków Nowa Huta

Na kolejnym odcinku S7, Widoma - Kraków (węzeł Nowa Huta), w grudniu 2020 r. drogowcy odstąpili od umowy z poprzednim wykonawcą. Było to efektem braku należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac. Umowę na kontynuację projektowania i budowy tego odcinka podpisano w lipcu 2021 r. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Ponad 1,5 mld zł za dokończenie S7 Widoma – Kraków. Ile potrwa budowa S7?

Do tej pory nowy wykonawca przeprowadził rozpoznawcze badania geologiczne i geotechniczne. Kontynuuje prace związane z uporządkowaniem terenu po wyburzaniu obiektów i wycince. Trwają prace ziemne: usuwanie gleby, wzmacnianie podłoża, wykonywanie i profilowanie platform roboczych. Wykonywana jest m.in. platforma pod pale przejścia dla zwierząt. Do połowy stycznia 2022 r. trwać będą jeszcze prace przy weryfikacji i aktualizacji istniejących projektów, uwzględniające zmiany w przepisach.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Miechów