1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ostateczna decyzja środowiskowa dla S7 Warszawa – Kiełpin

Ostateczna decyzja środowiskowa dla S7 Warszawa – Kiełpin

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-11-17
Ostateczna decyzja środowiskowa dla S7 Warszawa – Kiełpin
Zielone światło do budowy S7 Warszawa - Kiełpin. Potrzebne finansowanie. Zdjęcia: GDDKIA
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin według wariantu II. GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy ale dokonał w niej zmian. Ostateczna decyzja środowiskowa daje zielone światło do pozyskania finansowania i realizacji inwestycji.

Droga ekspresowa S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

S7 Szczepanowice – Widoma – są pierwsze kilometry ekspresówki na północ od Krakowa

Przypominamy, że w okolicach Warszawy w budowie pozostają odcinki drogi S7 na trasie Warszawa – Tarczyn. Z kolei na północ od Warszawy zaawansowane prace budowlane toczą się na czterech odcinkach od Napierek do Płońska. Drogowcy planują, że oddanie pierwszych kilometrów na odcinku pomiędzy Mławą a Płońskiem nastąpi pod koniec tego roku, natomiast odcinka od Napierek do Mławy w pierwszej połowie 2022 r.

Realizacja kolejnego fragmentu S7 od Płońska do Czosnowa została podzielona na trzy zadania, a umowy podpisano w 2020 r. Zadaniem wykonawców jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie wybudowanie w sumie ok. 35 km trasy ekspresowej. Zakończenie robót dla odcinka najbliżej Warszawy przewidziane zostało na koniec 2023 r., a dwa kolejne zakończą się wiosną 2025 r.

Duże problemy z odbiorem ostatniego odcinka obwodnicy Warszawy S2 Puławska – Wilanów

Najdłużej poczekamy na odcinki bezpośrednio komunikujące się z Warszawą. Chodzi o odcinek od Czosnowa do Kiełpina, który będzie prowadził po śladzie obecnej DK7 i od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodzący m.in. przez Bemowo. Obecnie odcinek S7 Czosnów-Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), dlatego przed ogłoszeniem przetargów konieczne jest pozyskanie finansowania.

- Ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy S7 Warszawa - Kiełpin daje nam zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji. Harmonogram jej realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy znowu odpływa w czasie

Obecna droga krajowa nr 7 Kiełpin - Warszawa

Obecna droga krajowa nr 7 Kiełpin - Warszawa. Zdjęcia: GDDKIA

Po rozpatrzeniu odwołań od decyzji środowiskowej dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin według wariantu II GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy ale dokonał w niej zmian. Wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie m.in. lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku. Ponadto zobowiązał GDDKIA do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Warszawie w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.

Ponadto GDOŚ postanowieniem odmówił wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji. Na tym etapie postępowania odwoławczego nie zaistniały przesłanki, które obligowałyby GDOŚ do wstrzymania natychmiastowej wykonalności decyzji RDOŚ w Warszawie.

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa

Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa, okolice Kiełpina. Mapa: GDDKIA


Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8.


Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa

Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa, m. Warszawa.  Mapa: GDDKIA

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.


Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa

Mapa drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa. m. Warszawa połaczenie z drogami S7 i S8. Mapa: GDDKIA


Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa