Olbrzymi korek na A4 do Wrocławia. Karambol kilku aut
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-05-27
Z dużymi korkami i utrudnienami spotykają się kierowcy jadący autostradą A4 na trasie Wrocław - Legnica - zachodnia granica i w kierunku przeciwnym. Z reguły dzieje się tak w okresach wzmożonego ruchu tj. w okolicach świąt, weekendów, wakacji itp. Teraz utrudnienia na A4 spowodowane są wypadkiem.
W czwartek, 27 maja, w godzinach przedpołudniowych doszło do dużej kolizji aut na autostradzie A4 pomiędzy Kątami Wrocławskim i Wrocławiem. W zdarzeniu uczestniczyło kilka samochodów osobowych i bus. Po wypadku zablokowana jest nitka południowa (prowadząca do Wrocławia). Nie ma informacji, by były osoby mocno poszkodowane w kolizji.
Obecnie korek zaczyna się przed węzłem Kąty Wrocławskie i ciągnie do Wrocławia. Jak dowiedzieliśmy się utrudnienia w ruchu mogą potrwać do trzech godzin.
Korki na autostradzie A4 w okolicach Wrocławia, Krakowa, na bramkach autostradowych to sytuacja niemal codzienna. Autostrada staje wtedy na długie godziny paraliżując całą okolicę. Sytuację mają zmienić nowe inwestycje. W planach drogowców jest budowa lub rozbudowa odcinka A4 Wrocław – Legnica - Krzyżowa, rozbudowa południowej obwodnicy Krakowa i węzła z Zakopianką. Komfort podróżowania mają poprawić również remonty nawierzchni, które pozostały do dokończenia w woj. opolskim.
Przypominamy, że w tym roku ruszy duży remont autostrady A4 w woj. opolskim. To kolejny etap wieloletniego remontu A4-ki pomiędzy Wrocławiem a Katwoicami. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Dwa lata na remont autostrady A4. Znowu będą korki na A4 Wrocław - Katowice
Główną przyczyną korków na dolnośląskim odcinku autostrady A4 Wrocław – Legnica – Krzyżowa jest zbyt duże natężenie ruchu. To w tej chwili główna trasa w kierunku Niemiec. Po oddaniu do ruchu AOW czyli Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (A8), drogi ekspresowej S8 z Warszawy oraz odcinków S5 z Poznania, kierowcy z centralnej i północnej Polski decydują się na podróż do Niemiec autostradą A4 rezygnując z bardzo drogiej autostrady A2. Dodatkowo w połowie 2018 roku oddano do ruchu drogę ekspresową S3, która łączy się z A4 na wysokości Legnicy i wpłynęła na dodatkowy ruch na A4-ce.
Nieprzystosowana w pełni do parametrów autostrady trasa nie jest w stanie sprostać lawinowo rosnącej liczbie aut. Autostrada po „wielkiej przebudowie” na początku tego wieku zmieniła w sumie nawierzchnię, reszta pozostała bez zmian… Tylko w nielicznych miejscach zbudowano pas awaryjny, a wszystkie węzły poza nowym połączeniem z autostradą A8 zostały zaprojektowane na potrzeby obsługi ruchu, jaki planowano w czasach, kiedy po polskich miastach jeździły głównie dorożki. Dodatkowo, nigdzie w okolicach Wrocławia nie ma przy autostradzie A4 cywilizowanego parkingu. Kierowcy stają często na poboczu i ryzykując życie próbują na szybko rozwiązywać swoje problemy.
Znamy projektantów 80 km autostrady A4 i 50 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
Dramatyczną sytuację na dolnośląskim odcinku autostrady A4 ma uratować planowana megainwestycja - ponad 100 kilometrowy odcinek autostrady A4 od Wrocławia do Krzyżowej przejdzie rozbudowę lub powstanie zupełnie nowa autostrada.