1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ostatni i najtrudniejszy: S7 Kiełpin - Trasa Armii Krajowej w Warszawie. GDDKIA wybiera projektanta

Ostatni i najtrudniejszy: S7 Kiełpin - Trasa Armii Krajowej w Warszawie. GDDKIA wybiera projektanta

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-12-27
Ostatni i najtrudniejszy: S7 Kiełpin - Trasa Armii Krajowej w Warszawie. GDDKIA wybiera projektanta
Kto zaprojektuje ostatni odcinek S7 na północ od Warszawy? Mapa: GDDKIA
Blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie najtrudniejszym do realizacji. Odcinek przechodzi przez obszar Warszawy, a jego budowa musi współgrać z planowanymi inwestycjami w mieście. Przygotowaniem projektu zainteresowanych jest ośmiu wykonawców.

Droga S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej to najtrudniejszy do realizacji fragment ekspresówki na północ od Warszawy. Trasa będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Oprócz tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy - będą kolejne lata opóźnień

Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Wykonawca projektu będzie musiał dokonać dodatkowych analiz dla połączenia trasy S7 z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły.

- Z uwagi na złożoność rozwiązań technicznych, przebieg trasy S7 w terenie zurbanizowanym, prognozowane natężenia ruchu oraz trwające rozmowy z samorządami i wynikające z tych spotkań planowane inwestycje w otoczeniu projektowanej S7, chcemy w pierwszej kolejności opracować projekt budowlany, umożliwiający analizę rozwiązań wariantowych, a w konsekwencji wybór optymalnych – podkreślają przedstawiciele warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 Kraków – Warszawa?

Opracowaniem dokumentacji dla ostatniego i najtrudniejszego fragmentu ekspresowej S7-ki zainteresowanych jest osiem firm projektowych. Prace mają za zadanie opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. GDDKIA na realizację projektu planuje przeznaczyć ponad 29,8 mln zł. W tym budżecie mieszczą się tylko dwie ze złożonych ofert: IVIA – prawie 20,5 mln zł i Mosty Gdańsk – 26,4 ml zł. Najdroższa oferta opiewa na 53,6 mln zł i została złożona przez firmę Voessing Polska.

Wyjątkowo w tym przetargu GDDKIA zmieniła wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert. Cena stanowi zaledwie 40 proc. oferty, a pozostałe 60 proc. to kryteria jakościowe, gdzie najważniejsze jest doświadczenie projektowe osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (50 proc.) oraz metodyka prac projektowych (10 proc.).

- Oczekujemy od biur projektowych składających oferty nie tylko odpowiedniego doświadczenia, ale i wykazania się metodami zarządzania obiektem w całym jego cyklu życia – podkreślają drogowcy.

W przypadku braku odwołań jest szansa, że podpisanie umowy będzie możliwe w I połowie 2024 roku. Wybrane biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy od daty zawarcia umowy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7.

- Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w 2026 r. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych – zakłada GDDKIA.

Mapy przebiegu drogi ekspresowej S7 od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w Warszawie

od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy

od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy

od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy

Mapy: GDDKIA

Na północ od Warszawy kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej S7. Sa to oddane odcinki od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r. W połowie listopada br. w ręce wykonawcy trafił odcinek S7 Czosnów – Kiełpin.

Ekspresowa S7 coraz bliżej Warszawy. Jest umowa na S7 Czosnów – Kiełpin

Mapa drogi ekspresowej S7 Czosnów - Kiełpin Mapa drogi ekspresowej S7 Czosnów - Kiełpin. Mapa: GDDKIA

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa