1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Pierwsza nawierzchnia na drodze S3 do Lubawki

Pierwsza nawierzchnia na drodze S3 do Lubawki

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-03-28
Pierwsza nawierzchnia na drodze S3 do Lubawki
Układanie nawierzchni na odc. drogi ekspresowej S3 Kamienna Góra - Lubawka. Zdjęcia: GDDKIA
W tym roku pojedziemy 15 kilometrowym odcinkiem trasy S3 pomiędzy Kamienną Góra a Lubawką (południowa granica z Czechami). Na ekspresówce ruszyło układanie pierwszych warstw nawierzchni.

Na budowie drogi ekspresowej S3 Kamienna Góra - Lubawka roboty ruszyły pełną parą! Widać już pierwsze warstwy nawierzchni na trasie głównej. Prowadzone prace związane są z podbudową bitumiczną i warstwą wiążącą.


Pierwsze warstwy nawierzchni na S3 Kamienna Góra - Lubawka. Odcinkiem pojedziemy w tym roku

Pierwsze warstwy nawierzchni na S3 Kamienna Góra - Lubawka. Odcinkiem pojedziemy w tym roku. Zdjecia: GDDKIA


Z początkiem marca zakończyło się nasuwanie wszystkich pięciu estakad. Ich długości wynosi od 435 do prawie 600 m. Pisaliśmy tym więcej:

Rosną estakady na S3 do Lubawki. Pojedziemy nimi w tym roku 

Odcinek S3 Kamienna Góra - Lubawka z estakadami

Odcinek S3 Kamienna Góra - Lubawka z estakadami. Zdjęcia: GDDKIA


Droga ekspresowa S3 Kamienna Góra - granica państwa w Lubawce, o długości ok. 15,3 km, będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony wraz z pasami awaryjnymi. W ramach tego odcinka wybudowane zostaną trzy węzły drogowe - Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, wykonanych zostanie 17 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową S3 oraz 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów).

 Budowa odc. trasy S3 Kamienna Góra - Lubawka

Budowa odc. trasy S3 Kamienna Góra - Lubawka. Zdjęcia: GDDKIA

Odcinek drogi ekspresowej S3 pomiędzy przejściem granicznym z Czechami i węzłem Bolków będzie miał długość około 32 km i będzie jednym z trudniejszych do wykonania. W jego ciągu zaplanowano wiele obiektów inżynieryjnych, w tym dwa tunele, zlokalizowane na wysokości miejscowości Sądy Górne i Bogaczowice. Ich budowa realizowana jest w ramach odc. S3 Bolków - Kamienna Góra.

S3 Bolków – Lubawka. Najdłuższy tunel w Polsce przebity

Umowna wartość całej budowanej drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki szacuje się na prawie 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Droga ekspresowa S3 będzie miała docelowo około 520 km długości i połączy Świnoujście z granicą państwa z Czechami w Lubawce. Droga przebiega w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Obecnie trwa realizacja jej ostatnich odcinków na terenie województwa dolnośląskiego i zachodniopomorskiego. Najdłużej poczekamy na jej fragmnet prowadzący do Świnoujścia.

Plac budowy na S3 Świnoujście - Troszyn

Zaawansowanie prac na odc. S3 Troszyn - Świnoujście, marzec 2022

Zaawansowanie prac na odc. S3 Troszyn - Świnoujście, marzec 2022. Zdjecia: GDDKIA


 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3 Jak dojadę - Kamienna Góra Jak dojadę - Lubawka