1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Pod koniec czerwca kierowcy pojadą S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

Pod koniec czerwca kierowcy pojadą S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-06-13
Pod koniec czerwca kierowcy pojadą S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
W czerwcu otwarcie S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, bez węzła Pogoria. Zdjęcia: GDDKIA
Pod koniec czerwca udostępniony ma być rozbudowany odcinek drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza w woj. śląskim. Katowicki oddział GDDKiA przypomina jednak, że ruch na 7 km odcinku zostanie puszczony z ograniczeniami, a prace nadal będą prowadzone na węźle Dobrowa Górnicza Pogoria.

Pod koniec czerwca kierowcy pojadą rozbudowanym odcinkiem drogi ekspresowej S1 pomiędzy Podwarpiem a Dąbrową Górniczą.

Jak podaje GDDKIA, dotychczas zakończono większość robót drogowych i mostowych. Dla części obiektów inżynierskich uzyskano już decyzje pozwolenia na użytkowanie, umożliwiające dopuszczenie do ruchu. W chwili obecnej wykonawca realizuje ostatnie prace wykończeniowe. Równolegle realizowane są m.in. roboty związane z montażem barier energochłonnych, ekranów akustycznych, oznakowania, ogrodzeń i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Trwają też prace porządkowe.

Ok. 7 kilometrowa trasa S1 ma być gotowa do 24 czerwca 2024 r., za wyjątkiem węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria, który zostanie oddany do użytkowania wraz z nowo wybudowanym wiaduktem do 31 grudnia 2024 r.

Przypominamy, że 23 stycznia br. drogowcy zawarli z wykonawcą aneks regulujący wykonanie dodatkowych robót budowlanych w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria. Istniejący wiadukt drogowy nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej) zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy, dostosowany do parametrów drogi ekspresowej S1. Prace rozpoczęły się 25 stycznia br. Kierowcy musza zwrócić uwagę na tymczasową organizację ruchu w obrębie węzła, która będzie zmieniana kilkukrotnie w trakcie rozbiórki istniejącego obiektu oraz budowy nowego.

Nowy wiadukt na węźle Pogoria zaprojektowano jako dwuprzęsłowy o konstrukcji z belek prefabrykowanych typu T, zespolonych płytą betonową wykonaną na budowie. Rozpiętości przęseł w osi konstrukcji wynoszą 21,5 i 22 m. Przekrój poprzeczny ustroju nośnego będzie składał się z 14 belek prefabrykowanych. Wiadukt zostanie dostosowany do obowiązujących parametrów bezpieczeństwa – w szczególności zapewniania odpowiedniej widoczności na drodze DW796.

Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu wraz z uruchomieniem przebudowanego węzła Pogoria planowane jest do końca 2024 r.

Węzeł Pogoria w ciągu S1 w Dąbrowie Górniczej

Węzeł Pogoria w Dąbrowie Górniczej. Zdjęcia: GDDKIA

Kolejny poślizg na S1. Budowa trasy S1 Mysłowice - Bieruń szybko nie ruszy

Przypominamy, że na terenie woj. śląskiego budowane jest obecnie ponad 55 km drogi ekspresowej S1:

Odcinki S1 w realizacji:

  • prawie 7 km drogi ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza o wartości ponad 364 mln zł, 

  • prawie 40 km drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała, na czterech zadaniach realizacyjnych o łącznej wartości ponad 3 mld zł,

  • 8,5 km drogi ekspresowej S1 pomiędzy Przybędzą i Milówką (obejście Węgierskiej Górki) o wartości ponad 1,5 mld zł. 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1 Jak dojadę - Dąbrowa Górnicza