1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Północna obwodnica Olsztyna i Dywit bez projektanta

Północna obwodnica Olsztyna i Dywit bez projektanta

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-07-16
Północna obwodnica Olsztyna i Dywit bez projektanta
Nie ma ofert dla północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit. Zdjęcia: GDDKIA
Nie ma chętnych do opracowania dokumentacji projektowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit w ciągu drogi krajowej nr 51. Drogowcy będą musieli ponowić przetarg. Obwodnica ma być realizowana w ramach Programu Budowy 100 Obwodnic.

- Unieważniliśmy postępowanie przetargowe na wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit w ciągu drogi krajowej nr 51. Powodem unieważnienia jest brak ofert. Po analizie przyczyn braku ofert ogłosimy ponownie przetarg – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Olsztynie.

Przypomnijmy, drogowcy szukali firmy projektowej, opracuje studium korytarzowe wraz z analizami obejścia Olsztyna zarówno po stronie zachodniej jak i wschodniej. Po wytypowaniu korytarza obwodnicy zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wydania decyzji środowiskowej. Na etapie STEŚ dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie, w korytarzu wybranym na podstawie studium korytarzowego. Zakres inwestycji będzie obejmował:

  1. budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 51, w lokalizacji wskazanej na podstawie studium korytarzowego:

    w korytarzu zachodnim - początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 129+327 drogi krajowej nr 16, a rondem Olsztyn Zachód na drodze krajowej nr 16,

    lub w korytarzu wschodnim - początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 3+901 istniejącej drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Wójtowo), a km około 7+884 drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Łęgajny);

  2. budowę obwodnicy Dywit od węzła drogowego na projektowanej obwodnicy Olsztyna (w korytarzu zachodnim lub wschodnim), do granicy administracyjnej Olsztyna w km około 83+184 istniejącej drogi krajowej nr 51;

  3. budowę odcinka drogi o długości około 3 km na terenie Olsztyna, tj. od granicy administracyjnej miasta w km około 83+184 do skrzyżowania z ul. Sybiraków wraz z rozbudową tego skrzyżowania.

Mapa z lokalizacją obwodnicy północnej Olsztyna i Dywit

Mapa z lokalizacją obwodnicy północnej Olsztyna i Dywit. Mapa: GDDKIA

Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic, przygotowanego na lata 2020-2030. W ramach tego programu, oprócz obwodnicy Olsztyna i Dywit powstaną do 2030 roku obwodnice Smolajn, Gąsek, Pisza i Szczytna. W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 51 Jak dojadę - Dywity Jak dojadę - Olsztyn