1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Porozumienie na rzecz zachodniej obwodnicy Szczecina

Porozumienie na rzecz zachodniej obwodnicy Szczecina

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2015-09-02
Porozumienie na rzecz zachodniej obwodnicy Szczecina
Czy powstanie 50 km zachodnia obwodnica Szczecina? Jest porozumienie samorządowców w tej sprawie. Mapa: Powiat Police
Szczecin i Police, chcą przyśpieszyć prace nad zachodnią obwodnicą Szczecina, przeprawa Police – Goleniów. Przedstawiciele sąsiadujących samorządów Szczecina i Polic podpisali list intencyjny w tej sprawie i do inicjatywy zapraszają innych m.in. Grupy Azoty Zakłady Chemiczne "Police" SA.

Samorządy Szczecina i Polic zobowiązały się w nim do współdziałania w zakresie wymiany informacji, czy do wspólnego występowania do administracji rządowej, w celu przygotowań formalnych pod realizację przyszłej inwestycji. Jako jedną z form realizacji inwestycji zaproponowano Partnerstwo Publiczno-Prywatne, nie wykluczają się również możliwości współpracy z innymi samorządami, stowarzyszeniami czy podmiotami zainteresowanymi inwestycją.

O realizacji zachodniej obwodnicy Szczecina i Polic mówi się od lat. Ciągle jednak brakuje pieniędzy na realizację tej olbrzymiej inwestycji. Zachodnia trasa Szczecin – Police o długości około 50 km swój początek miałaby na węźle autostradowym (A6) w Kołbaskowie. Biegnąc po zachodniej stronie przecięłaby drogę krajową nr 10 (Szczecin - Lubieszyn), drogę wojewódzką nr 115 prowadzącą do Dobieszczyna. Skomunikowałaby drogi prowadzące do Zakładów Chemicznych w Policach z autostradą A6 i droga ekspresową S3. W ciągu nowej trasy planowana jest budowa tunelu pod Odrą. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 4 mld zł.

Zachodnia obwodnica Szczecina ma zapewnić dostęp do A6 i S3

- Wbrew warszawskiej perspektywie, obejście Zachodnie Szczecina wraz z przeprawą między węzłami Police i Goleniów to inwestycja o strategicznym znaczeniu gospodarczym –mówi Piotr Krzystek prezydent Szczecina. – Na to chcemy wspólnie zwrócić uwagę, a także przygotować się do dialogu z rządem.

- Dla Gminy Police, w tym dla Grupy Azoty Z.Ch. "Police" SA, jest to bardzo ważna, wręcz strategiczna inwestycja, pozwalająca na bezpieczny transport surowców i produktów chemicznych. Jest to bardzo trudny temat, o olbrzymim wymiarze finansowym, dlatego musimy stworzyć lobby, które skutecznie przekona rząd, że budowa tej obwodnicy i przeprawy jest potrzebna nie tylko dla rozwoju regionu, ale i całego kraju – zaznacza burmistrz Polic, Władysław Diakun.

Zainteresowanie projektem wyraziło już Biuro Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Niezależnie od lokalnej aktywności, samorządowcy oczekują, że w projekt włączą się parlamentarzyści, a sprawa Obejścia Zachodniego Szczecina wraz z przeprawą Police – Goleniów będzie tematem obrad, wizytującego regiony, rządu premier Ewy Kopacz.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Jak dojadę - Szczecin