Potrzeba więcej pieniędzy na dokończenie A6/S3 obwodnicy Szczecina
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-03-23
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneksy do programów inwestycji dla rozbudowy drogi S3/A6 na odcinku w. Kijewo – w. Rzęśnica, co wynikało przede wszystkim z ponownego oszacowania kosztów realizacji tej inwestycji. Przy większym budżecie możliwe będzie rozpoczęcie procedur przetargowych, mających na celu wyłonienie nowego wykonawcy robót.
Przypomnijmy. Rozbudowa drogi S3/A6 została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: obejmujący budowę węzła Kijewo i odcinka Kijewo-Dąbie - Rzęśnica o łącznej długości 5,2 km. Inwestycja polega na przebudowie istniejącej drogi, podwyższeniu jej parametrów technicznych i eksploatacyjnych oraz dostosowaniu do klasy technicznej A.
Obwodnica Szczecina - rozbudowa S3/A6 Szczecin Kijewo - Dabie - Rzęśnica z większym budżetem. Aneks zwiększający finansowanie podpisano też dla przygotowań do realizacji Zachodniej Obwodnicy Śzczecina. Mapa: GDDKIA
Szerszy zakres prac dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina
W ramach rozbudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo zaplanowano budowę nowych wiaduktów na węźle w miejscu dotychczasowych, budowę nowych łącznic zapewniających większą płynność ruchu oraz jezdni zbiorczo-rozprowadzajacych w ciągu autostrady A6. Firma Energopol Szczecin przerwała prace po wykonaniu niespełna 20% robót, przez co GDDKiA musiała od tej umowy odstąpić w październiku tego roku. Dokończenie robót zostało podzielone na mniejsze przetargi.
Z kolei na odcinku obwodnicy Szczecina Dąbie – Rzęśnica Energopol zrealizował 80 proc. zakresu inwestycji. Do wykonania pozostała warstwa ścieralna na jezdni w kierunku Szczecina i dokończenie przejścia dla zwierząt. I w tym przypadku drogowcy zdecydowali się na podzielenie pozostałych do dokończenia prac na mniejsze zadania.