Powstaje wiadukt nad S7 w Krakowie. Od czwartku zamknięta ul. Wąwozowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-04-19
Utrudnienia w związku z budową S7 w Krakowie
Jutro (20.04) około godziny 9:00 zamykamy dla ruchu samochodowego fragment ul. Wąwozowej w Krakowie, od ul. Łowińskiego do Grodzkiego Urzędu Pracy. Będzie obowiązywał objazd przez Krzesławice. Piesi będą mieli cały czas dojście do urzędu od ul. Łowińskiego.
Objazd ul. Wąwozowej w związku z budową drogi ekspresowej S7 w Krakowie
Mapa: GDDKIA
Wprowadzone ograniczenia mają związek z budową wiaduktu nad drogą ekspresową S7.
S7 Widoma - Kraków Nowa Huta
Realizację (projektuj i buduj) odcinka S7 Kraków Nowa Huta – Widoma zlecono konsorcjum firm Gülermak, Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt i Mosty Łódź 15 lipca 2021 r. Trasa ma długość 18,3 km, z czego odcinek miejski (pomiędzy węzłami Raciborowice i Kraków Nowa Huta) to 7,1 km. Obecne zaawansowanie prac wynosi niespełna 30 procent.
Realizacja S7 od Widomej do Nowej Huty obejmuje budowę czterech węzłów (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Na odcinku miejskim powstanie 21 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, estakad, przejść dla zwierząt i przejść podziemnych dla pieszych. Na węźle Kraków Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa.
GDDKIA podpisała umowę na Północną Obwodnicę Krakowa. DK94 zmieni się w S52
Budowa drogi ekspresowej S7 w Krakowie - kwiecień 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA
Ważne elementy S7 to węzeł Kraków Grębałów i estakada, która będzie częścią węzła Kraków Mistrzejowice. Węzeł Kraków Grębałów połączy S7 z ul. Kocmyrzowską (DW776) i ul. Łowińskiego. W ramach budowy węzła powstaje również nowy fragment linii tramwajowej, biegnący od przystanku Darwina w dwóch kierunkach – wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej do przystanku Wańkowicza i wzdłuż ul. Łowińskiego do Zajezdni Nowa Huta. Budowane są trzy wiadukty tramwajowe – jeden nad linią kolejową i dwa nad drogą ekspresową. Wraz z węzłem powstaną też drogi rowerowe i chodniki dla pieszych.
Budowana nad torami kolejowymi, rzeką Dłubnią i ul. Morcinka estakada ma długość ok. 1,5 km. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Małopolsce.
Planowany termin zakończenia tej inwestycji to listopad 2024 roku.