Praca wre przy przebudowie ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie
- conadrogach.pl
- UM Warszawa
- 2017-09-19
Przebudowywany odcinek ulic Marsa i Żołnierskiej będzie stanowił przedłużenie Trasy Siekierkowskiej do granicy miasta - od węzła trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli Ronda I. Mościckiego) do wybudowanego przez samorząd województwa mazowieckiego dwujezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 631 (za granicą Warszawy). Nowa droga znacznie poprawi połączenie z dzielnicą Rembertów i wyjazd z miasta w kierunku podwarszawskich gmin Ząbki, Zielonka, Marki, Kobyłka, Sulejówek.
Przebudowana została już m.in. ul. Rekrucka oraz Marsa po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Żołnierską, ul. Czwartaków, odcinki zachodniej i wschodniej jezdni ul. Żołnierskiej. Gotowe są podpory wiaduktu nad torami kolejowymi, estakady Marsa/Żołnierska, kładki pieszo-rowerowej, wiaduktu nad ul. Strażacką. Trwa montaż stalowych konstrukcji obiektów – estakady, kładki oraz budowa chodników i dróg rowerowych, przejść dla zwierząt a także roboty przy instalacjach podziemnych.
Przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej w ramach Trasy Siekierkowskiej. Zdjęcia: UM Warszawa
Wykonawcą przebudowy jest wybrana w przetargu firma Metrostav a.s. Czas realizacji kontraktu to 30 miesięcy, a koszt blisko 155 mln zł. Przebudowane będą ulice Marsa i Żołnierska na odcinku 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej. Zakres prac jest duży, to m.in. budowa wiaduktów nad skrzyżowaniami, całkowita przebudowa obecnych jezdni, wyburzenie i budowa nowych wiaduktów nad torami kolejowymi, budowa chodników i dróg rowerowych. Inwestycja obejmuje:
- budowę dwóch wiaduktów jezdni głównych ul. Marsa o długości ok. 200 m nad torami linii kolejowej Warszawa- Dorohusk,
- budowę estakady o długości ok. 600 m prowadzącej ruch w stronę granicy miasta nad skrzyżowaniami ul. Marsa z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką,
- budowę kładki dla pieszych i rowerzystów (z dwiema pochylniami i dwoma ciągami schodów) nad ul. Żołnierską na wysokości osiedla Wygoda,
- rozbiórkę wiaduktów z przełomu lat 70. i 80. i budowę dwóch nowych o długości ok. 100 m na ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa- Terespol,
- przebudowę węzła na skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej z ul. Strażacką z wiaduktami o długości ok. 60 m.,
- budowę dwóch wiaduktów nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Czwartaków o długości ok. 70 m,
- budowę drugiej jezdni ul. Żołnierskiej od ul. Strażackiej do granic miasta,
- budowę po wschodniej stronie ul. Żołnierskiej ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 m,
- przebudowę instalacji podziemnych.