1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Problem na budowie dwujezdniowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Problem na budowie dwujezdniowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-10-12
Problem na budowie dwujezdniowej Zakopianki DK47 Rdzawka  - Nowy Targ
GDDKIA zapewnia, że Zakopianką obok Nowego Targu pojedziemy w 2023 r. ale są problemy z budową wiaduktu w m. Lasek. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa Zakopianki pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem postępuje zgodnie z planem – zapewniają drogowcy. Niezupełnie, bo wykonawca ma problem z wyburzeniem jednego z budynków w ciągu zaprojektowanej trasy.

Nowa Zakopianka na odcinku Rdzawka - Nowy Targ ma być oddana do ruchu w 2023 roku. Jej budowa ruszyła pod koniec czerwca 2020 roku. Obecnie prace zaawansowanie są w 36 procentach i jak zapewniają drogowcy postępują zgodnie z harmonogramem.

Niestety, dalszy postęp robót może skomplikować stodoła stojąca w miejscowości Lasek, w miejscu gdzie ma przebiegać nowa dwujezdniowa trasa. Jak na razie, mimo opracowanego i zatwierdzonego projektu, nie można jej wyburzyć, bo okazało się, że jest ściśle połączona z częścią mieszkalną, a cały obiekt ma zły stan techniczny. Wstrzymuje to budowę podpory pod wiadukt, którym pobiegnie nowa Zakopianka.



Poroblematyczne budynki gospodarcze na trasie nowej Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ

Problematyczne budynki gospodarcze na trasie nowej Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Zdjecia: GDDKIA


- Wykonana inwentaryzacja i ekspertyzy wskazuje, że z uwagi na zły stan techniczny zabudowań trzeba wyburzyć cały obiekt – dom wraz z budynkiem gospodarczym – informuje krakowski oddział GDDKIA. Niestety sama zgoda od właściciela nie wystarczy, konieczna jest zmiana wydanej przez Wojewodę Małopolskiego decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Dalsze prace przy budowie podpory będą możliwe, po otrzymaniu poprawionej decyzji ZRID.


Zaawansowanie prac na budowie DK47 Rdzawka - Nowy Targ wynosi 36 procent

Zaawansowanie prac na budowie DK47 Rdzawka - Nowy Targ wynosi 36 procent. (stan na początek października 2021 r.). Zdjecia: GDDKIA


Nowa Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ w ciągu drogi krajowej nr 47 będzie bezkolizyjna, wjazd i zjazd zapewnią węzły, a dwujezdniową obwodnicą ominiemy Nowy Targ. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,1 km i szerokości jezdni 2x3,5 m. Zbudowane zostaną cztery węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt). Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.


Budowa obiektów w ciągu dwujezdniowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Budowa wiaduktów w ciągu dwujezdniowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Zdjecia: wrzesień 2021 r. GDDKIA


Zakopianka tak popularnie nazywana jest droga prowadząca z Krakowa do stolicy polskich Tatr – Zakopanego. Liczy ona 102 km i biegnie w ciągu drogi krajowej nr 7 (częściowo już drogi ekspresowej S7) na odcinku z Krakowa do Rabki Zdrój i w ciągu DK47 na odcinku z Rabki Zdrój do Zakopanego.

Droga krajowa nr 47 liczy około 40 km długości. Biegnie pomiędzy Rabką i Zakopanem przez miejscowości Chabówka, Klikuszowa, Nowy Targ, Szaflary, Bańska Niżna, Biały Dunajec, Poronin. DK47 stanowi przedłużenie krajowej 7-ki w kierunku Zakopanego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ