Problemy Energopolu na budowie obwodnic Wałcza i Szczecina - A6 węzeł Kijewo
Obwodnica Wałcza po terminie. Z trasy S10 omijającej Wałcz nie skorzystamy przed wakacjami. Czy Energopol Szczecin dokończy budowę obwodnicy Wałcza i udźwignie prac przy rozbudowie węzła Kijewo na A6 obwodnicy Szczecina? Zdjęcia: GDDKIA

Z końcem maja minął termin ukończenia budowy obwodnicy Wałcza w woj. zachodniopomorskim. To już kolejny termin dla tej inwestycji. Jak informują kierowcy, niemal ustały prace przy przebudowie węzła Kijewo na autostradzie A6 koło Szczecina. Obie inwestycje łączy wykonawca – firma Energopol Szczecin. Czy uda się zakończyć budowę obwodnicy Wałcza i podgonić harmonogram na obwodnicy Szczecina?

Zgodnie z zawartymi aneksami do umowy na budowę obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10 termin zakończenia budowy upłynął 31 maja 2019 r. (red. pierwotnie obwodnica miała być gotowa w ubiegłym roku, uznano jednak roszczenia wykonawcy i wydłużono czas prac). Obwodnica powinna być już oddana ale wykonawca, firma Energopol Szczecin S.A., osiągnął zaawansowanie robót na poziomie około 85%. Jak zaznaczają drogowcy do oddania obwodnicy Wałcza zostało już niewiele i pod względem technologicznym, przy odpowiednim tempie robót i zaangażowaniu wykonawcy, możliwe jest uzyskanie przejezdności drogi pod koniec III kwartału tego roku.

W ubiegłym tygodniu GDDKIA wezwała Energopol Szczecin do wypełnienia zobowiązań umowy takich jak terminowa realizacja prac. GDDKiA zależy na jak najszybszym zakończeniu kontraktu, jednak w największym stopniu zależy to od wykonawcy inwestycji, który boryka się z problemami finansowymi.

- Podejmujemy wszelkie możliwe działania w granicach określonych zapisami kontraktu oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Wspieramy wykonawcę w realizacji wspólnego zadania podejmując niezwłoczne działania uwzględniając przepływy finansowe jak i płynność realizacji kontraktów - mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKIA. Jednocześnie w związku z upływem terminu umownego dla obwodnicy Wałcza naliczane są kary umowne.

 

Mapa obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10

Mapa obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10. Mapa: GDDKIA

 

Energopol w odpowiedzi zapewnił, że ukończy odcinek S10 - obwodnicę Wałcza we wrześniu br. a przedłużenie prac wynika z okoliczności nieleżących po stronie wykonawcy. Energopol liczy na współdziałanie i dobrą wolę GDDKIA, w szczególności w zakresie płatności dla wykonawcy, jak i podwykonawców i dostawców.

Co gorsza, czarne chmury zbierają się też nad inną inwestycją prowadzoną przez Energopol Szczecin. Chodzi o przebudowę węzła Kijewo na autostradzie A6 obwodnicy Szczecina. Obecne zaawansowanie prac i ich tempo stanowi zagrożenie dla terminowej realizacji kontraktu „Rozbudowa węzła Szczecin Kijewo łączącego autostradę A6 z DK10 i przebudowę autostrady A6 na odcinku Szczecin Dąbie – Rzęśnica”, którego zakończenie planowane jest w III kwartale 2020 roku.

- Nie są kontynuowane roboty przy budowie wiaduktu nad autostradą A6, nie jest wykonywana górna warstwa nasypu na łącznicach i dalsze roboty, które mogą i powinny być realizowane. Opóźnienia w stosunku do zatwierdzonego programu robót sięgają ponad 70 dni - wylicza Grzeszczuk.

I w tym przypadku wykonawca został wezwany do wykonania określonych robót w ustalonych terminach. Wykonywanie zapisów tego wezwania ma być na bieżąco kontrolowane przez GDDKIA.

Rozbudowa węzła Szczecin Kijewo w ciągu autostrady A6. Mapa: GDDKIA

Rozbudowa węzła Szczecin Kijewo w ciągu autostrady A6 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Jan
2019-07-07 13:44
Wczoraj podano, że porozumiano się Energopolem i dokończy - mimo ogłoszenia upadłości - rozpoczęte inwestycje. A czy czasami nie jest tak, że będąc w upadłości nie będą musieli płacić kar umownych? Tzn nie będą one ściągalne, gdyż tego typu należności ściąga się na końcu.
Maras
2019-06-17 12:55
Jak zwykle energopol dał plame... albo raczej palme
mario
2019-06-17 12:38
Gospodarka ruszyła mocno do przodu a i ceny poszły w górę za materiały, kontrakty podpisane bez przewidywania braku pracowników + koszty materiałów, stąd opóźnienia, termin to termin oczywiście ale pokręćcie trochę głową w prawo i w lewo i zobaczcie ile się zmieniło i zobaczcie aktualny stan gospodarki :)
Obserwator
2019-06-17 10:47
Nie ma dużo polskich firm na budowach dróg. Chciałoby się im kibicować, aby to one jak najwięcej budowały w Polsce. Ale jak patrzę na Energopol z mojego miasta to mam mieszane uczucia. Prowadzone przez nich inwestycje kończone są zwykle grubo po terminie. Zawsze te same tłumaczenia - niespodziewane problemy. Cierpliwość ma swoje granice. Nie ma raczej szans aby długo utrzymała się na rynku. Z takim podejściem do biznesu, pewnie niedługo skończy się jej istnienie
HGV
2019-06-15 11:41
Rzady PiS nie wywiazuja sie z platnoscia i to dlatego sa wstrzymywane i porzucane budowy drog i nie tylko .
tadek
2019-06-14 23:41
Energopol buduje również kolejowy tunel średnicowy w Łodzi.
romek
2019-06-14 19:04
Typowe problemy z płynnością finansową. Ponadto brak potencjału wykonawczego co wiąże się koniecznością przerzucania ludzi z budowy na budowę
uzytkownik drog
2019-06-14 18:43
dramat. Znowu Energopol.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: