• Facebook - conadrogach
Przebudowa autostrady A6: Ruch nową jezdną w kierunku Szczecina
Na odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica przerzucono ruch pojazdów w obu kierunkach na jezdnię w kierunku Szczecina. Teraz ruszy przebudowa nitki w kierunku Świnoujścia.

Na przebudowywanym odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica w obu kierunkach jedziemy jezdnią z nową nawierzchnią. Niestety, na razie tylko jedną jezdnią w obu kierunkach…

Na odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica przerzucono ruch pojazdów w obu kierunkach na jezdnię w kierunku Szczecina. Jezdnia ta ma już nawierzchnię bitumiczną, która zapewnia kierowcom dużo większy komfort jazdy.

 

Nowa organizacja ruchu na autostradzie A6 - obwodnicy Szczecina

Nowa organizacja ruchu na autostradzie A6 - obwodnicy Szczecina. Mapa: GDDKIA

Zmiana organizacji ruchu umożliwia rozpoczęcie przebudowy jezdni w stronę Świnoujścia – ostatniego fragmentu autostrady w naszym regionie z nawierzchnią z poniemieckich płyt betonowych. Technologia realizacji robót będzie identyczna jak przy przebudowie przeciwległej jezdni – płyty betonowe zostaną połamane przez specjalną maszynę, następnie zdjęte z drogi, przekruszone w kruszarce i użyte jako podbudowa z kruszywa, na której zostanie wykonana nowa konstrukcja bitumiczna nawierzchni.

Zakończenie przebudowy autostrady A6 planowane jest w II kwartale 2020 roku.

 

Zadanie obejmuje przebudowę jezdni autostrady A6 na odcinku 3,5 km od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga posiada na tym odcinku znajdującą się w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30 XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt, które powstanie przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Dominik
2018-10-24 11:23
Dokładnie,trudno o lepszą inspirację. Skoro stara wytrzymała tyle, to co powiedzieć o tych dzisiejszych, high-tech:)
fakt
2018-10-23 23:37
@ dominik fakt dotychczasowa betonówka wytrzymała ponad 75 lat,:)
Dominik
2018-10-23 12:27
Ja bym się nie rozpędzał z tym komfortem jazdy na bitumicznych, bo owszem są wygodne, ale wymagają częstszej konserwacji, przez co są droższe, a choćby betonówki są znacznie trwalsze.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: