Przeciąga się przetarg na odcinki S5 Bydgoszcz – Nowe Marzy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-11-27
W sierpniu 2019 roku ogłoszone zostały przetargi na dokończenie prac dla trzech odcinków drogi ekspresowej S5(Nowe Marzy - Świecie Południe; Świecie Południe - Bydgoszcz Północ oraz Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ), za które wcześniej odpowiadała firma Impresa Pizzarotti. Przetargi spotkały się z dużym zainteresowaniem branży budowlanej. Wpłynęło ponad 2500 zapytań od potencjalnych oferentów i drogowcy zmuszeni byli wydłużyć termin składania ofert do 13 i 26 listopada.
13 listopada 2019 roku otwarte zostały oferty w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy piątego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ. Zadanie obejmuje dokończenie prac na drodze ekspresowej S5 oraz częściowy remont istniejącej drogi krajowej nr 5.Do przetargu zgłosiło się 6 wykonawców. Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert.
Odcinek 5: węzeł Bydgoszcz Błonie (pierwotna nazwa Białe Błota) – Szubin
- Długość: 9,7 km,
- Zaawansowanie rzeczowe robót dotychczasowego wykonawcy: ok. 39 proc.
Na rozstrzygnięcia dla pozostałych odcinków będziemy musieli poczekać do grudnia. - Dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S5 tj. Nowe Marzy - Świecie Południe oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ wyznaczono nowy termin otwarcia ofert na 11 grudnia br. – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek 1 : węzeł Nowe Marzy - węzeł Świecie Południe (pierwotna nazwa Dworzysko)
- Długość: 23,3 km,
- Zaawansowanie rzeczowe robót dotychczasowego wykonawcy: ok. 23,2 proc.
Odcinek 2: węzeł Świecie Południe (pierwotna nazwa Dworzysko) - węzeł Bydgoszcz Północ (pierwotna nazwa Aleksandrowo)
- Długość: 22,4 km,
- Zaawansowanie rzeczowe robót dotychczasowego wykonawcy to ok. 29,9 proc.
GDDKIA chce aby umowy były zawarte w terminie, który pozwoli nowym wykonawcom przystąpić do robót budowlanych, niezwłocznie po zakończeniu okresu zimowego, tj. w marcu 2020 r.
Budowa drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim - nowe zdjęcia
Zdjęcia: GDDKIA
Przed końcem 2019 roku kierowcy skorzystają jedynie z odcinka S5, od Jaroszewa do granicy z województwem wielkopolskim o długości 25 km oraz części północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, pomiędzy węzłami Bydgoszcz Północ a Bydgoszcz Opławiec.
Nowe drogi w Polsce. W grudniu GDDKIA udostępni 130 km nowych tras?
W budowie pozostają jeszcze dwa odcinki: odcinek 4 węzeł Bydgoszcz Opławiec (pierwotna nazwa węzeł Tryszczyn) - Bydgoszcz Błonie (pierwotna nazwa węzeł Białe Błota) o dł. 13,5 km i odcinek 6 Szubin - węzeł Żnin Północ (pierwotna nazwa węzeł Jaroszewo) liczący 19,3 km. Za budowę pierwszego z nich odpowiedzialne jest konsorcjum firm POLAQUA (lider) i DRAGADOS (partner), a drugiego konsorcjum firm TRAKCJA PRKiI (lider) i INTERCOR (partner).
Niestety na odcinku pomiędzy Szubinem a Żninem prace utknęły w miejscu. Jak tłumaczą drogowcy wpływ na to mają przede wszystkim problemy jednego z współkonsorcjantów, który zgodnie z zawartą umową konsorcjum wziął na siebie odpowiedzialność za realizację tego odcinka drogi ekspresowej S5.
- Podejmowane są działania zmierzające do tego, aby wykonawca zrealizował zakres prac umożliwiający skomunikowanie odcinka 7 drogi S5 z istniejącą drogą krajową nr 5 na wysokości węzła Żnin Północ (Jaroszewo) zlokalizowanym już na odcinku 6 – informowała GDDKIA. Od września czekamy na bardziej szczegółowe informacje od GDDKIA o dalszym losie budowy i zmianach dotyczących terminu zakończenia robót. Przy braku porozumienia i woli dokończenia prac, może okazać się, że dojdzie do zerwania umowy i GDDKIA rozpocznie wyłanianie nowego wykonawcy prac.