1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Przetarg na dokończenie prac dla S69 Bielsko-Biała – Żywiec

Przetarg na dokończenie prac dla S69 Bielsko-Biała – Żywiec

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2014-01-02
Przetarg na dokończenie prac dla S69 Bielsko-Biała – Żywiec
Po raz kolejny przedłuża się budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko Biała - Żywiec - Zwardoń na odcinku od węzła Mikuszowice do Żywca. Z końcem 2013 r. upłynął ostateczny termin wywiązania się z prac przez wykonawcę - konsorcjum firm Polimex-Mostostal (lider), Doprastav oraz obecnie w upadłości likwidacyjnej Zakład Robót Mostowych MOSTMAR. Drogowcy ogłosili kolejny przetarg na firmę która dokończy prace.
Jak informują drogowcy, wypowiedzenie umowy stało się to konieczne z uwagi na notoryczne uchylanie się wykonawcy od realizacji robót oraz nie stosowanie się do wykonywania poleceń Inżyniera Kontraktu.Termin umowny zakończenia kontraktu upłynął 14. października 2013 r. Obecne zaawansowanie wynosi 56,3 proc. dla robót drogowych i 76 proc. dla prac mostowych.

2 stycznia br. GDDKiA ogłosiła przetarg na: „Kontynuację budowy drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała Żywiec- Zwardoń, odcinek węzeł „Mikuszowice” („Żywiecka/Bystrzańska”) – Żywiec". Wykonawca wyłoniony w postępowaniu przetargowym będzie miał za zadanie wykonanie wszystkich niedokończonych robót. Najważniejsze z nich to: roboty drogowe, przygotowawcze, ziemne, podbudowy, nawierzchnie, odwodnienie, wykończeniowe.

Drogowcy szacują, że ukończenie robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, dla odcinka drogi S69 od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) nastąpi w terminie 4 miesięcy od daty rozpoczęcia robót oraz dla pozostałego zakresu zamówienia do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (bez okresów zimowych).

Przypomnijmy, pierwsze prace rozpoczęto w połowie sierpnia 2010 roku. Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała—Żywiec, na odcinku od węzła „Mikuszowice” (dawniej „Żywiecka/Bystrzańska”) w Bielsku-Białej do węzła „Żywiec” w Żywcu. Długość projektowanej drogi wynosi 15,56 km, z czego 15,3 km stanowić będzie droga o przekroju dwujezdniowym, a 0,26 km stanowić będzie odcinek przejściowy, na którym następuje stopniowa zmiana przekroju z dwujezdniowego na jednojezdniowy na włączeniu do istniejącej jezdni wybudowanej w ramach odcinka węzeł „Żywiec”—węzeł „Browar.

Odcinek drogi S69 przebiegać będzie w całości przez teren województwa śląskiego. Początek projektowanego odcinka drogi ekspresowej S69 zlokalizowany jest na terenie miasta Bielsko-Biała w rejonie dzielnicy Mikuszowice (za węzłem „Mikuszowice”). Następnie projektowana droga przebiega w kierunku południowym przez tereny czterech gmin: Wilkowice, Buczkowice, Łodygowice oraz Lipowa. Koniec planowanego odcinka drogi S69 zlokalizowany jest po zachodniej stronie miasta Żywiec, w rejonie dzielnicy Podlesie (węzeł „Żywiec”).

Na realizowanym odcinku zlokalizowano, zaprojektowano i budowane są 4 węzły drogowe:

węzeł „Wilkowice” na przecięciu S69 z ul. Wyzwolenia (drogą powiatową 1404S klasy „Z”) w Wilkowicach.
węzeł „Buczkowice” na przecięciu S69 z istniejącą DK69 w Rybarzowicach, gmina Buczkowice.
węzeł „Łodygowice” na przecięciu S69 z ul. Kasztanową (drogą powiatową 1400S klasy „Z”) w Łodygowicach
węzeł „Żywiec” na połączeniu z DK69 oraz drogami wojewódzkimi nr 945 i 946 poprzez istniejące skrzyżowanie typu rondo.

W ramach inwestycji budowanych jest ponad 20 obiektów inżynierskich (bez przepustów) o·łącznej długości około 3 km, w tym przede wszystkim:

wiadukty w ciągu drogi ekspresowej,
mosty w ciągu drogi ekspresowej,
wiadukty nad drogą ekspresową,
kładki dla pieszych,
estakady w ciągu drogi ekspresowej, w tym na przekroczeniu wsi Rybarzowice i rzeki Żylicy.

Zgodnie z przyjętym projektem wykonywane są też przepusty, w tym dostosowane do migracji zwierząt. Ważnym elementem realizowanego kontraktu są nowoczesne – i odpowiadające europejskim standardom – urządzenia ochrony środowiska.

Jezdnia na obiektach mostowych w ciągu drogi ekspresowej zaprojektowana została i jest realizowana o przekroju docelowym 3 pasów ruchu + pas awaryjny.

Droga ekspresowa S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite w trakcie budowy.

Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Spójności i w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S69 Jak dojadę - Bielsko-Biała