Realizacja via Baltica. Jest ponowny przetarg na S61 Podborze – Śniadowo
Przedstawiamy zaawansowanie realizacji drogi ekspresowej S61 via Baltica: siedem odc. czeka na ZRID, dwa znowu w przetargu, w budowie obwodnica Szczuczyna. Zdjęcia: GDDKIA

Drogowcy ruszają z przetargiem na odcinek drogi ekspresowej S61 z Podborza (Ostrów Mazowiecka) do Śniadowa. To odcinek niezrealizowany przez konsorcjum firm z liderem Rubau Polska. Teraz trzeba ponownie wybrać wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje ten około 20 km odcinek. Umowa powinna być podpisana w tym roku. A jak wygląda realizacja całej trasy via Baltica?

Wystartował ponowny przetarg na wyłonienie wykonawcy dla odcinka przyszłej via Baltica S61 Podborze – Śniadowo. - Jeszcze w tym roku planujemy podpisać umowę z wykonawcą – zapowiadają drogowcy.

Przypomnijmy, budowa drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo realizowana była w systemie „Projektuj i Buduj” przez konsorcjum firm z liderem Rubau Polska. Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miały zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek nie został złożony do chwili odstąpienia od umowy – 16 maja 2019 r. Tempo prac wskazywało niedotrzymanie pozostałych terminów realizacji odcinka, łącznie z datą zakończenia robót przypadająca na 30 listopada 2020 r.

Mapa drogi ekspresowej S61 Śniadowo - Podborze

Mapa drogi ekspresowej S61 z odcinkiem Śniadowo - Podborze. Mapa: GDDKIA

Zadaniem nowego wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie węzła Podborze na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej (skrzyżowanie S8 z powstającą S61) oraz odcinka S61 od tego węzła do węzła Śniadowo (bez węzła). W sumie realizacja obejmie 19,4 km drogi ekspresowej S61 oraz 3 km drogi ekspresowej S8 .

GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót. Kryterium ceny wynosi 60 proc., kryteria pozacenowe (terminy, kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej itd.) – 40 proc.

Wszystko o drodze ekspresowej S61 - przebieg, mapy, zdjęcia, odcinki oddane i w budowie

Obwodnica Suwałk w ciągu drogi S61

Obwodnica Suwałk w ciągu drogi S61. Zdjecia: GDDKIA

Realizacja Via Baltica S61 – zaawansowanie prac

Wiosną br. oddano do ruchu blisko 13-kilometrową obwodnicę Suwałk, dzięki czemu kierowcy do dyspozycji mają w sumie 26 km trasy od Raczek do końca obwodnicy Suwałk. W realizacji w systemie projektuj i buduj jest pozostałe blisko 200 km trasy S61 w woj. podlaskim i warmińsko mazurskim. Prace budowalne trwają już na obwodnicy Szczuczyna. W budowie jest druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Trwa ponowny przetarg na odcinki S61 od końca obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku oraz Podborze – Śniadowo. GDDKIA otrzymała decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka Śniadowo - Łomża Południe.

Na Podlasiu trwa procedura wydania ZRID dla odcinków S61:

  • Łomża Południe – Łomża Zachód (decyzja spodziewana na przełomie 2019/2020 r.),
  • Kolno – Stawiski (decyzja zostanie wydana najprawdopodobniej we wrześniu),
  • Stawiski – Szczuczyn (decyzja spodziewana w II połowie sierpnia).
  • Łomża Zachód – Kolno (decyzja spodziewana w I kw. 2020 r.)

Natomiast wojewoda warmińsko-mazurski pracuje nad wydaniem decyzji ZRID dla trzech odcinków S61:

  • Szczuczyn – Ełk Południe (decyzja spodziewana w I kw. 2020 r.)
  • Ełk Południe – Wysokie (decyzja spodziewana w IV kw. 2019 r.)
  • Wysokie – Raczki (decyzja spodziewana w III kw. 2019 r.)

Jedynym odcinkiem na którym nie złożono jeszcze wniosku o uzyskanie ZRID jest Podborze – Śniadowo.

Mapa drogi ekspresowej S61 - zaawansowanie prac na odcinkach

Podsumowując realizację trasy via Baltica: na terenie województwa podlaskiego w realizacji jest dziewięć odcinków S61 o łącznej długości ok. 134,6 km i wartości kontraktów budowlanych ponad 3,21 mld zł. W województwie warmińsko - mazurskim w realizacji są trzy odcinki o łącznej długości ok. 66,4 km i wartości kontraktów budowlanych 1,87 mld zł.

  • Podborze - Śniadowo o długości ok. 19,5 km, rozwiązana umowa z wykonawcą, ogłoszony ponowny przetarg;

  • Śniadowo - Łomża Południe o długości ok. 17 km, umowa podpisana 9.02.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość - 380 mln zł, otrzymano ZRID;

  • Łomża Południe - Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa podpisana 21.12.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość - 218,1 mln zł;

  • Łomża Zachód - Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa podpisana 11.10.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2021 r., wartość - 525,6 mln zł;

  • Kolno - Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość - 288,3 mln zł;

  • Stawiski - Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość - 342,1 mln zł;

  • obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa podpisana 26.05.2017 r., koniec prac planowany na I kw. 2020 r., wartość - 75 mln zł, otrzymano ZRID;

  • Szczuczyn - Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa podpisana 6.08.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość - 700 mln zł;

  • Ełk Południe - Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa podpisana 19.07.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość - 686 mln zł;

  • Wysokie - Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa podpisana 4.07.2018 r., oddanie planowane w połowie 2021 r., wartość - 484 mln zł;

  • Raczki - obwodnica Suwałk, o 13 km, w użytkowaniu, realizacja łącznie z obw. Augustowa, oddana w 2014 r., wartość - 659 mln zł;

  • obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km, w użytkowaniu, oddana w II kw. 2019 r., wartość - 299,4 mln zł;

  • obwodnica Suwałk - Budzisko (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, otrzymano ZRID, rozwiązana umowa z wykonawcą, w toku powtórny przetarg.

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

ech
2019-08-15 15:11
dlaczego tak długo wydaje się decyzje ZRiD? śpią w tych urzędach wojewódzkich? przecie w dokumentacje można wnikać w trakcie powstawania by po zlozeniu całości w ciągu 2-3 tygodni wojewoda mógł podpisać, jak zwykle w Polsce urzędnicy są najważniejsi na swoich leniwych stolcach.
Auto2019
2019-08-14 12:26
@PP przepraszam ale ja tylko raz napisałem i naćisłem na Dodaj opinie ale potem wyskakuje to dwa razy.
Auto2019
2019-08-14 12:23
Do @PP bardzo dobrze by było żeby Toto się wycofał. Ale powiedz że 36-39 Miesięcy to przesada na realizacje, albo ? Co oni bedą przecież prżez 3 Lata robić?
Auto2019
2019-08-14 12:21
Do @PP bardzo dobrze by było żeby Toto się wycofał. Ale powiedz że 36-39 Miesięcy to przesada na realizacje, albo ? Co oni bedą przecież prżez 3 Lata robić?
PP
2019-08-14 10:13
GDDKIA oczywiście.
PP
2019-08-14 10:12
GDNIA nie dogadala się z Rubauem co sporządzonego przez nich projektu i niestety mamy budowę na tym odcinku mocno opóźnioną. Obawiam się tylko, żeby TOTO nie wycofalo się z obwodnicy Łomży.
Auto2019
2019-08-13 22:08
Dlaczego 36-39 Miesięcy ? To chyba prżesada. Inne które straćili Kontrakt to po nowym przetargu tylko 24-31 Miesięcy. Co tutaj się stało że 36-39 Miesięcy?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: