Roboty na autostradzie A4 pod Wrocławiem i przy A18. Jak ominąć uciążliwe korki na A4?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-10-01
Autostrada A4 Wrocław - Legnica tonie w korkach
Od kilku tygodni kierowcy poruszający się autostradą A4 Wrocław - Legnica trafiają na olbrzymie zatory w ruchu. Powodem są nie tylko wypadki, ale prowadzone prace remontowe. Duże utrudnienia w ruchu spowodowane są faktem, że drogowcy zajmują jeden pas jezdni autostrady pomiędzy węzłami Kąty Wrocławskie i Pietrzykowice. Autostrada przy olbrzymim natężeniu ruchu nie jest w stanie funkcjonować jako droga jednojezdniowa. Od godzin porannych tworzą się gigantyczne korki, w których kierowcy spędzają długi czas.
Ponad cztery lata potrwa projektowanie autostrady A4 Wrocław – Legnica
Korek na autostradzie A4 Wrocław - Legnica w okolicy węzła Kostomłoty. Zdjecia: conadrogach.pl
Remont trwa od połowy września i obejmuje odcinek A4 pomiędzy Budziszowem a Pietrzykowicami. Zadanie zakłada kompleksowe prace związane z wymianą uszczelnień dylatacji, likwidacją spękań oraz remontem wykruszeń. Realizowane jest etapami. Cyklicznie każdego dnia wprowadzana jest organizacja ruchu z zamknięciem jednego pasa (prawego lub lewego) na odcinku 500 m. Prace na jezdni południowej wykonywane będą od poniedziałku do środy, natomiast na jezdni północnej od czwartku do soboty. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 22 października 2021 roku.
Dwuletni remont na A4 - obie jezdnie będą z nową nawierzchnią
Jak ominąć korki na A4 koło Wrocławia?
Rozwiązaniem na korki może być wybór trasy alternatywnej. Jeśli chodzi o stronę północną - należy zjechać z autostrady A4 na węźle Kostomłoty, jechać drogami lokalnymi w kierunku Kątów Wrocławskich i na Pietrzykowice. W przypadku zablokowanej A4-ki pod Wrocławiem, szukać innych dróg wjazdowych, lub omijających Wrocław.
Jak działa i jak się zarejestrować do nowego systemu opłat e-TOLL? Uwaga na duże zmiany na bramkach autostradowych
Natomiast chcąc ominąć korki na A4 od południa należy zjechać na węźle Kostomłoty, kierować się na Mietków i dalej drogami lokalnymi na Bielany Wrocławskie lub wpiąć się w drogę krajową nr 35 prowadzącą ze Świdnicy. Niestety, żadna z tras alternatywnych nie daje gwarancji, ze pojedziemy płynnie. Przy tak dużym ruchu blokują się wszystkie drogi wokół autostrady A4, a DK35 Wrocław – Świdnica jako wylotówka z Wrocławia również często stoi. O możliwych trasach alternatywnych dla zakorkowanej autostrady A4 pisaliśmy więcej tutaj:
Jak ominąć korek na A4 koło Wrocławia - objazdy i trasy alternatywne
Trasa objazdu korków na A4 przez Kąty Wrocławskie i Mietków. Źródło: conadrogach.pl
Remont płyt betonowych na autostradzie A4 na odcinku Krzyżowa - Krzywa
Na tym nie koniec złych wiadomości. Utrudnienia na A4 czekają na kierowców na wysokości Bolesławca (okolica połączenia z autostradą A18). Pomiędzy węzłami Krzyżowa i LSSE Obszar Krzywa prowadzony jest remont betonowych płyt.
Miejsca objęte remontem na A4 Krzyżowa - Krzywa. Zdjecia: GDDKIA
Prace prowadzone były już na jezdni w stronę Zgorzelca w okolicach kilometra 54. Na czas robót wyłączony był lewy (szybki) pas ruchu na jezdni północnej (kierunek na Zgorzelec).
Od piątku, 1 października, zamknięty zostanie pas wolny (prawy) i będą na nim trwały prace związane z demontażem uszkodzonych i budową nowych płyt. Wymianę płyt na pasie szybkim przewiduje się we wtorek (5 października).
Od następnego piątku dnia (8 października) pracami remontowymi objęte będą płyty w km 52,870 i 53,070 na jezdni południowej tj. jezdnia w kierunku Wrocławia.
Betonowe płyty na autostradzie A4 Krzyżowa - Krzywa. Zdjecia: GDDKIA
Korki na autostradzie A4 w okolicach Wrocławia, Krakowa, na bramkach autostradowych to sytuacja niemal codzienna. Autostrada staje wtedy na długie godziny paraliżując całą okolicę. Sytuację mają zmienić nowe inwestycje. W planach drogowców jest budowa lub rozbudowa odcinka A4 Wrocław – Legnica - Krzyżowa, rozbudowa południowej obwodnicy Krakowa i węzła z Zakopianką. Wszystkie te inwestycje to zadania wieloletnie, co oznacza że trudna sytuacja na A4 to jeszcze perspektywa dobrych kilku lat…