• Facebook - conadrogach
Rośnie nowa ekspresówka na Wybrzeżu. S6 Szczecin – Gdańsk w 2023 r.?
W 2019 r. zakończy się budowa drogi S6 Goleniów - Koszalin. Do 2020 r. przeciągną się prace na obwodnicy Koszalina. Natomiast w 2023 r. mamy ekspresowo pojechać ze Szczecina do Trójmiasta. Zdjęcia: GDDKIA

Według rządowych deklaracji cała droga ekspresowa S6 ze Szczecina do Trójmiasta ma powstać do 2023 roku. Zaawansowane prace prowadzone są na budowie S6-ki pomiędzy Goleniowem a Koszalinem w województwie zachodniopomorskim. Odcinki od Gdyni do Bożego Pola zlecono do realizacji w formule projektuj i buduj i mają zapewnione finansowanie. Nadal na wykonawców czeka 100 km trasa z Koszalina przez Słupsk do Bożego Pola za Lęborkiem.

Obecnie w trakcie budowy są odcinki drogi S7 na terenie województwa zachodniopomorskiego od Goleniowa do Koszalina. Jednym z wyzwań jest budowa mostu w ciągu S6 przez rzekę Rega w rejonie miejscowości Płoty. Konstrukcja obiektu na nitce w stronę Szczecina jest już gotowa, aktualnie trwa nasuwanie na nitce w stronę Koszalina.

 

Most przez Redę w ciągu S6 w okolicy miejscowości Płoty

Most przez Redę w ciągu S6 w okolicy miejscowości Płoty. Zdjęcia: GDDKIA

Jak zapewniają drogowcy prace postępują zgodnie z harmonogramem oprócz części obwodnicy Koszalina i Sianowa, które dokończy wybrany w nowym przetargu wykonawca. Na około 8 km odcinku wystąpiły problemy z podłożem dlatego GDDKIA podjęła decyzję o zleceniu prac nowej firmie. Część obwodnicy Koszalina i Sianowa będzie gotowa w przyszłym roku, a całość w 2020 roku. Jednak wszystkie pozostałe odcinki drogi S6 Goleniów – Koszalin o łącznej długości 120 km mają być udostępnione do ruchu w 2019 r.

 

Budowa drogi ekspresowej S6 w okolicy Koszalina

Budowa drogi ekspresowej S6 w okolicy Koszalina. Zdjęcia: GDDKIA

Cała trasa S6 Goleniów – Koszalin ma długość 140 km i rozpoczyna się od drogi S3 (węzeł Goleniów Północ), a kończy na wschód od Koszalina (za Sianowem). Wartość inwestycji, które składają się na te 140 km to około 3,5 mld zł, a dofinansowania unijnego - 1,5 mld zł. Nowa droga ekspresowa będzie miała częściowo zupełnie nowy przebieg i będzie prowadziła w pobliżu Kołobrzegu. S6 wyprowadzi ruch tranzytowy ze wszystkich miejscowości, przez które prowadzi obecna droga krajowa. Droga będzie bezkolizyjna i zapewni znacznie większy komfort jazdy kierowcom, przy krótszym czasie przejazdu.

Z kolei gdański oddział GDDKiA realizuje budowę trzech odcinków trasy S6 z Gdyni do Bożegopola Wielkiego o długości około 40 km. W marcu br. podpisano pierwszą z umów, a w czerwcu dwie ostatnie z wykonawcami prac w formule projektuj i buduj. Dzięki temu cały odcinek Trasy Kaszubskiej pomiędzy Bożympolem Wielkim a Gdynią jest już projektowany. Pierwsze pojazdy pojadą trasą w II połowie 2021 r.

Pozostałe odcinki drogi S6: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, Koszalin - Bożepole Wielkie oraz Zachodnia Obwodnica Szczecina będą realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Decyzję w tej sprawie podjął 5 czerwca 2018 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów. Jak zapewnił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński około 100 km droga S6 z Koszalina w kierunku Gdyni ma być gotowa w 2023 roku. Na prawie 100 km fragment S6-ki składa się około 45 km odcinek od wylotu obwodnicy Koszalina i Sianowa do obwodnicy Słupska od strony zachodniej i 55 km fragment od obwodnicy Słupska po stronie wschodniej do miejscowości Bożepole Wielkie za Lęborkiem.

Co ciekawe inwestycja ta ma już opracowaną koncepcję i wszystkie konieczne pozwolenia. i obecnie prowadzone są prace nad zasadami współpracy i zachętami dla prywatnych parterów, którzy zrealizują trasę w ramach tzw. partnerstwa publiczno- prywatnego.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

MM
2018-10-17 09:38
do @qubek: * "względy turystyczne ważne ale w dalszej kolejności", *"bardzo potrzebny odcinek S11 między Kołobrzegiem i Poznaniem" Wybierz jedno.
kierowca
2018-10-13 00:30
do qubek- mam z kolei inne zdanie na ten temat , zapomniałeś, że droga s6 nie jest drogą znikąd donikąd, bądź łączącą jedynie mniejsze miejscowości. Poza wcześniej wymienianymi tu funkcjami- trasa ta pełni istotny czynnik tranzytowy pomiędzy dużymi aglomeracjami miejskimi. Ma łączyć Trójmiasto , poprzez Szczecin- z europejskim systemem autostrad. Jej powstanie jest jak najbardziej istotne, jednakże mój tok myślenia nie polega na tym , żeby coś budować zamiast czegoś. Kiedyś ktoś uchwalił przecież program budowy dróg ekspresowych i autostrad i stwierdzono, że każda z " nakreślonych" na mapie dróg będzie w jakimś sensie potrzebna, inaczej by jej nie planowano.
olo
2018-10-12 20:58
No tak. To jest odpowiedz jak się nie ma argumentów. Na brednie nie chce mi sie odpowiadać, ale. Tak jak wspominałem. Zobacz raport NIK i wypowiadaj się. Pod tym raportem podpisał sie Prezes NIK, Kwiatkowski z PO. Sorry, ale tam nie było Kaczyńskiego. Historie drogi S7 w moich stronach sprawdziłem na stronach GDDKIA. Od 2009 roku nie ruszono z budową, nic w ząb. Były projekty, pieniądze, itp. Teren prosty ja stół. Drogę S7 buduje się cały czas, ale na północ od Wawy (w mazowieckim) nie zrobiono nic. Tylko tyle, aż tyle. Nie zmienia to faktu, że za poprzedniej ekipy zbudowano największą ilość dróg ale mieli na to 8 lat. Tak samo jak były problemy z budową. Nie dokończono A1. Na perspektywę dróg poprzedniego rządu nie ma kasy, bo brakuje ok 100 mld. zł. Logiczne, że obecna ekipa ma komfort otwierania dróg rozpoczętych za ekipy Po i PSL. Na sukcesy tej ekipy poczekamy. Mniej polityki. Spierajmy sie na argumenty a nie na propagandę. Dodam ciekawostkę, co za idioci z poprzedniej ekipy wpadli na dwa genialne pomysły w Wawie, m.in. zwężenie pod mostem Północnym na Wisłostradzie (w kierunku centrum), z dwóch pasów do jednego. Za to zjeżdżający z mostu maja dwa pasy w kierunku stolicy. Drugie genialne rozwiązanie to droga pod trasa Toruńską - most Grota Roweckiego (w kierunku centrum). Trasa w tym miejscu z 3 pasów zwęża sie do dwóch. Stoją kolumny podpierające ślimak (jakby nie można było postawić dalej) a następnie rozszerza sie do trzech.
grand
2018-10-12 16:44
Olo- powielasz PiS-owskie dyrdymały, że ,,Polska w ruinie" itp. kłamstwa Beci i Mateuszka (bo akurat teraz koło Ciebie budują S7 (?). Ale celowo nie wspominasz, że S7 (najdłuższą ekspresówkę w Polsce: Gdańsk-Warszawa-Kielce-Kraków-Rabka Zdrój-dł.720 km) budują cały czas- tylko sukcesywnie- po kolei- jak starcza KASY. Dałeś się nabrać na lep PiS-u (analogicznie jak na 500+), że teraz Polska, to będzie kraj mlekiem i miodem płynący. I tak to się dzieje, że ,,ciemny lud głupi, to wszystko kupi"- i błędne peany wypisuje. OHYDA!
olo
2018-10-12 16:16
Tak, Po budowało świetnie drogi. Może warto sobie poczytać raport NIK jaj platfusy budował drogi? "W latach 2011 – 2016 Skarb Państwa wypłacił podwykonawcom i kontrahentom, z tytułu niespłaconych przez wykonawców drogowych zaległych należności, ponad 1,3 mld zł. Umowy zawierane przez GDDKiA z wykonawcami niedostatecznie zabezpieczały interes Skarbu Państwa. Brakowało w nich m.in. monitoringu płatności, tak aby na bieżąco wiedzieć, czy wykonawcy płacą podwykonawcom i kontrahentom. Dodatkowo Specustawa, która miała pomóc w ratowaniu branży budowlanej przed upadłościami, nie została przez Generalną Dyrekcję właściwie zrealizowana. Części firm obniżono, albo w ogóle nie wypłacono przysługujących im należności." Przez trzy kwartały 2012 r ogłoszono łącznie upadłość 233 firm budowlanych. Było to o 80 proc. więcej niż w poprzednim roku i aż czterokrotnie więcej, niż w tym samym okresie w 2008 r., kiedy zaczął się globalny kryzys. Tylko w październiku 2012 r. upadłości ogłosiły 33 firmy. Ostatecznie Monitor Sądowy i Gospodarczy podał, że w 2012 roku upadło 941 firm. Przedsiębiorstwa budowlane w tej liczbie stanowiły ponad 25 proc. Mogę dużo jeszcze wymienić. W moich stronach przez 6 lat PO I PSL nie ruszyli z budową drogi S7. Niby było wszystko gotowe. Żenada. A obecna ekipa jakoś mogła.
qubek
2018-10-12 11:41
nie zgadzam się z tym, że S6 jest tak potrzebna, po co tam droga tego typu?, tam mieszka względnie mało ludzi, oprócz średnich miast typu Kołobrzeg i Słupsk nie ma większych metropolii, względy obronne to pic na wodę, względy turystyczne ważne ale w dalszej kolejności, najważniejsze są względy społeczne i gospodarcze czyli prowadzić drogi SR przez tereny mocno zaludnione i o dużej urbanizacji np. bardzo potrzebny odcinek S11 między Kołobrzegiem i Poznaniem oraz Poznaniem i Bytomiem bo ważniejsze są drogi prowadzące w głąb kraju umożliwiające ruch towarów i ludzi z portów w kierunku dużych miast przemysłowych w centrum
ULA
2018-10-10 21:21
jaka REDE pacany !!!!!!! REGE !!!!!!!!!!!!
JAG
2018-10-09 15:07
Droga DK6, obecnie częściowo przebudowywana na S6, to nie jest zwykła droga krajowa, jak pozostałe. DK6/S6 to droga o strategicznym znaczeniu militarnym dla obrony polskiego wybrzeża. Jest to tzw. droga rokadowa, jeżeli ktoś jest bardziej zainteresowany tą tematyką. Pis blokując budowę S6 na Środkowym Pomorzu działa ewidentnie na szkodę Polski i NATO. W Redzikowie pod Słupskiem będzie strategiczna baza rakietowa, no, ale jak na razie zostanie z lichym dojazdem zatłoczoną drogą DK6. O utrudnionym dostępie do portów Trójmiasta z tego regionu, to już nawet nie wspominam. Ciekawe w czyim interesie pisuary blokują budowę S6 ? Wiadomo, pytanie retoryczne, przypomnijcie sobie kto blokuje zakup śmigłowców, korwet, remont floty podwodnej, kto formuje "week-endową" armię z kiboli, itp. Bo propozycja budowy S6 w trybie PPP, to jawna bezczelność i nieporozumienie. Jaki szaleniec będzie wykładał swoją kasę na budowę płatnej (!) drogi w jednym z najbiedniejszych regionów Polski.
1 2 3 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: