Rozbudowa obwodnicy Giżycka na DK59 – terminy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-06-13
Istniejąca obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) w ciągu drogi krajowej nr 59 ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wyżej wymienionego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś. Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego, budowę dodatkowych jezdni, obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych.
Droga ekspresowa S16 przez Biebrzański Park Narodowy i Krainę Wielkich Jezior Mazurskich?
Mapa obwodnicy Giżycka w ciągu DK59 z odcinkiem przewidzianym do rozbudowy. Mapa: GDDKIA
Wschodnia Obwodnica Warszawy z problemami. S17 Zakręt - Lubelska najwcześniej jesienią
Prace przygotowawcze - projektowe dla tej inwestycji przewidziane są na lata 2022-2024, natomiast realizacja w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2024-2026. Szacunkowy łączny koszt inwestycji to około 70 mln zł.
Inwestycja jest konieczna z uwagi na rosnące natężenie ruchu, które według GPR 2020 wyniosło na DK59 w Giżycku 15 373 pojazdów na dobę. Głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Rozbudowa obwodnicy poprawi parametry techniczne drogi oraz zwiększy przepustowość na skrzyżowaniach drogi krajowej z drogami lokalnymi.