Rubau Polska: Umowy na S7 i S61 wypowiedziane z winy GDDKIA
Umowy na budowę S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola i S61 Podborze - Śniadowo zerwane. Budowa tych dróg stanęła w miejscu podobnie jak S3 i A1. Winą za zerwanie tych kontraktów wzajemnie obciążają się GDDKIA i Rubau Polska. Zdjęcia: GDDKIA

- Umowy dotyczące realizacji odcinków tras S61 oraz S7, obie w systemie „projektuj i buduj”, zostały wypowiedziane z powodu naruszenia warunków kontraktów przez inwestora, jak również z innych powodów zgodnych z polskim prawem cywilnym i gospodarczym – poinformował wykonawca Rubau Polska. Firma odniosła się w ten sposób do informacji GDDKiA, która informowała o zerwaniu kontraktów z powodu opóźnień wykonawcy.

Pierwsza umowa to projekt i budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł "Podborze" (z węzłem) - węzeł "Śniadowo" (bez węzła), na długości około 19,463 km [S61] + 3,0 km [S8] + 3,57 km [klasy G].", która została podpisana z GDDKiA 30 stycznia 2018 r.,  o wartości ponad 479 mln zł i terminem realizacji 31 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.

Druga umowa składa się projektu i budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek „A” od węzła „Lotnisko” (bez węzła) do węzła „Lesznowola” (z węzłem) – długość odcinka ok. 6,6 km., która została podpisana z GDDKiA w dniu 17 sierpnia 2017 r., w wysokości ponad 221 mln zł  i terminem 34 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych.

- Rubau Polska wypełniał swoje zobowiązania umowne, a także działając w zakresie swoich uprawnień wynikających z podpisanych umów wielokrotnie wskazywał na uchybienia i zaniechania ze strony inwestora. Jednak ze względu na powtarzające się istotne naruszenia warunków ze strony zamawiającego, których nie można przypisać wykonawcy, jak również obstrukcyjnego działania inwestora w kwestii powołania Komisji Rozjemstwa w sporach przewidzianej w warunkach kontraktowych, a także z udowodnionych innych powodów technicznych, prawnych i kontraktowych, Rubau Polska przystąpiła do rozwiązania umów z pełnym poszanowaniem warunków umownych i prawnych oraz mających zastosowanie przepisów – zaznaczają przedstawiciele firmy Rubau Polska.

Stanowisko GDDKIA:

Sypie się budowa polskich dróg. Umowy na S7 i S61 zerwane

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Transport 117
2019-05-24 21:19
Jutro lece ponownie ze Slaska i mam nadzieje ze tym razem uda mi sie bez klopotu przeleciec.
Transport 117
2019-05-24 21:18
Popieram w calosci poprzednikow Wylot z Jedrzejowa do Kielc to totalna porazka ilez jeszcze PiS bedzie utrudnialo nam kierowca zycie?
Sedlar
2019-05-23 12:03
Mam nadzieję, że obie strony szybko dojdą do porozumienia, bo nowa droga jest potrzeba jak deszcz na pustyni. Piątkowe popołudnia na S7 do Grójca to dramat w operze. Nawierzchnia betonowa na tym odcinku ( duże natężenie ruchu, tranzyt) jest konieczna
warszawiak
2019-05-22 15:06
Oczywiście zaraz GDDKiA stwierdzi, że to ona ma rację, jak zwykle będzie mącić i kłamać, rozpocznie się klasyczny ping-pong, a tak ważne odcinki dróg powstaną z wielkim opóźnieniem. Szczególnie będzie to uciążliwe z powodu "dziury" drogowej na przyszłej S7 z Warszawy do Lesznowoli. Echchch, kolejne dziadostwo sakramenckie w wykonaniu hałastry nieudaczników z GDDKiA i tyle.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: