Rubau Polska: Umowy na S7 i S61 wypowiedziane z winy GDDKIA
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-05-22
Pierwsza umowa to projekt i budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł "Podborze" (z węzłem) - węzeł "Śniadowo" (bez węzła), na długości około 19,463 km [S61] + 3,0 km [S8] + 3,57 km [klasy G].", która została podpisana z GDDKiA 30 stycznia 2018 r., o wartości ponad 479 mln zł i terminem realizacji 31 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
Druga umowa składa się projektu i budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek „A” od węzła „Lotnisko” (bez węzła) do węzła „Lesznowola” (z węzłem) – długość odcinka ok. 6,6 km., która została podpisana z GDDKiA w dniu 17 sierpnia 2017 r., w wysokości ponad 221 mln zł i terminem 34 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych.
- Rubau Polska wypełniał swoje zobowiązania umowne, a także działając w zakresie swoich uprawnień wynikających z podpisanych umów wielokrotnie wskazywał na uchybienia i zaniechania ze strony inwestora. Jednak ze względu na powtarzające się istotne naruszenia warunków ze strony zamawiającego, których nie można przypisać wykonawcy, jak również obstrukcyjnego działania inwestora w kwestii powołania Komisji Rozjemstwa w sporach przewidzianej w warunkach kontraktowych, a także z udowodnionych innych powodów technicznych, prawnych i kontraktowych, Rubau Polska przystąpiła do rozwiązania umów z pełnym poszanowaniem warunków umownych i prawnych oraz mających zastosowanie przepisów – zaznaczają przedstawiciele firmy Rubau Polska.
Stanowisko GDDKIA: