Ruch na S7 Tarczyn – Grójec po 2 pasach w każdym kierunku. Odcinki do Warszawy z poślizgiem
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-12-17
Budowa S7 Tarczyn – Grójec na finiszu
Dobiega końca budowa prawie 8 kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Zaawansowanie robót sięga 86,50 proc. Ruch poprowadzony jest już docelowymi jezdniami drogi ekspresowej S7. Kierowcy za rondem na drodze krajowej nr 7 w Rembertowie, do początku obwodnicy Grójca mają do dyspozycji po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Z uwagi na toczące się jeszcze prace poza jezdniami głównymi, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Dzięki tej zmianie wykonawca dokończy przebudowę dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch.
Droga ekspresowa S7 - organizacja ruchu Grójec - Tarczyn. Źródło: GDDKIA
Na budowie odcinka trwa obecnie montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych.
Odcinki S7 Tarczyn - Warszawa powstaną dużo później niż przewidywano. Powód: problemy z wykonawcami
Odcinek Tarczyn – Grójec jest jednym z trzech na jakie podzielono budowę ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy.
- S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
- S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
- S7 od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Mapa drogi ekspresowej S7 Grójec - Warszawa i obwodnicy Warszawy. Mapa: GDDKIA
Tylko 135 km w 2020 r. W grudniu obwodnice: S2 Warszawy, S10 Wałcza i S5 Bydgoszczy
Realizowana trasa ekspresowa S7 rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne
Na pierwszym odcinku drogi S7, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, do węzła Lesznowola roboty budowlane są zaawansowane w 32 proc. Po opóźnieniach na budowie i zerwaniu kontraktu, prace prowadzi nowy wykonawca, z którym umowę podpisano w lutym 2020 r. Obecnie budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji jak i budową obiektów mostowych.
Najtrudniejsza sytuacja jest na środkowym odcinku S7, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Tu budowa stoi w miejscu od długiego czasu. W październiku br. GDDKIA wypowiedziała umowę wykonawcy (IDS-BUD) i obecnie dokonuje inwentaryzacji w terenie. Przygotowuje również dokumenty do ogłoszenia przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. W najbliższych dniach ma ruszyć nowy przetarg.
S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.