Rząd dofinansuje budowę Młodzianowskiej w Radomiu
- conadrogach.pl
- MZDiK Radom
- 2015-06-03
- Pieniądze będą przeznaczone na dofinansowanie trzeciego etapu wielkiej drogowej inwestycji, czyli na budowę ulicy Młodzianowskiej od wiaduktu do ulicy Armii Ludowej. Pieniądze zostaną przekazane w dwóch transzach - w lipcu do Radomia trafi 9 milionów 611 tysięcy złotych, natomiast w sierpniu 3 miliony 592 tysiące złotych. Pieniądze, które w ten sposób oszczędzimy dzięki przyznanej dotacji, zostaną przeznaczone na dalszy rozwój infrastruktury drogowej – informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Za prace odpowiedzialne jest konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku.
Roboty drogowe trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej oraz w okolicach ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania. Obecnie w rejonie przejazdu kolejowego na Młodzianowskiej, po obu stronach torowiska, trwa betonowanie przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe całej konstrukcji. Kilkaset metrów dalej, w pobliżu ulicy Orzechowej, budowane są dwa duże przepusty z blachy falistej - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla samochodów. W tym rejonie jezdnia nowego przedłużenia Młodzianowskiej będzie biegła po sporym nasypie, natomiast przepusty umożliwią dojazd od strony Orzechowej do bloków przy ulicy Sandomierskiej. Typowo drogowe roboty trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej, a także w rejonie ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej – wylicza Dariusz Dębski.
W przyszłości nowa jezdnia zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem na Młodzianowskiej powstanie nieduże rondo rozprowadzające ruch lokalny - w tym do pobliskiej Strefy Łucznik.