1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Rząd zlecił realizację ekspresowej S61 w ciągu trasy Via Baltica

Rząd zlecił realizację ekspresowej S61 w ciągu trasy Via Baltica

  1. conadrogach.pl
  2. MIB
  3. 2016-10-25
Rząd zlecił realizację ekspresowej S61 w ciągu trasy Via Baltica
Droga ekspresowa S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna z obwodnicą Łomży to część międzynarodowej trasy via Baltica, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Rząd zlecił budowę ostatniego jej odcinka: S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna z obwodnicą Łomży. Zdjęcia: Łukasz Jóźwiak, GDDKiA
Polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu trasy via Baltica. Do realizacji skierowano już ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, wraz z obwodnicą Łomży. 91-kilometrowy fragment Via Baltica powstanie w technologii betonowej w latach 2018-2021.

Droga ekspresowa S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna z obwodnicą Łomży

Ogłoszenie postępowań przetargowych przewidywane jest na IV kwartał 2016 r. i I kwartał 2017 r. Łączna, szacunkowa wartość realizacji drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to około 3,5 mld zł. Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna zostanie podzielona na 6 odcinków, które zostaną zrealizowane w systemie Projektuj i Buduj:

  • węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km;
  • węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
  • węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
  • węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
  • węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
  • węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km.

W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn wybudowana zostanie również II jezdnia obwodnicy Stawisk.

Mapa odcinka drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Ostrów Mazowiecka

S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna zostanie wybudowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa, praktycznie w całości po nowym śladzie. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie również infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Via Baltica – to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.

Odcinki trasy via Baltica (droga ekspresowa S8 i S61):

  • w użytkowaniu

Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały odcinki S8: Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej oraz S61: obwodnica Stawisk, obwodnica Szczuczyna, obwodnica Augustowa.

  • w budowie

Obecnie w budowie jest odcinek drogi S8 Marki – Radzymin (15,4 km), którego ukończenie jest planowane w listopadzie 2017 r. oraz S8 Wyszków – obwodnica Ostrowi Mazowieckiej (29,1 km), oddanie do ruchu tego odcinka planowane w lipcu 2018 r. W realizacji jest obwodnica Suwałk o długości 13,9 km. Planowany termin oddania do ruchu to II kw. 2019 r.

  • w przetargu

Ogłoszone zostało także postępowanie przetargowe dla odcinków S61 Szczuczyn – Augustów oraz od Suwałk do granicy państwa w Budzisku. Zadania te uzyskały dofinansowanie z unijnego funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility - CEF).

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Ostrów Mazowiecka Jak dojadę - Łomża