Rzeszów: Most Narutowicza już dla kierowców
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-12-02
Most im. Narutowicza w Rzeszowie, fot. Skanska
Szerzej, bezpieczniej i bardziej kolorowo – od dziś tak jest w Rzeszowie na Moście Narutowicza. Pierwsi kierowcy przejechali po nowo wybudowanym obiekcie w poniedziałek 2 grudnia około godz. 15. Most na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie wybudowała Skanska.
Most powstał w miejscu dotychczasowego obiektu w ciągu ul. Naruszewicza w Rzeszowie. Dzięki inwestycji jednojezdniowa kładka nad Wisłokiem została zastąpiona dwujezdniowym obiektem. Most Narutowicza połączył ul. Fryderyka Chopina z ul. Wierzbową i aleją Rejtana. Ułatwia on przejazd z centrum Rzeszowa w kierunku drogi krajowej nr 4.
- Nowy obiekt wybudowaliśmy w 8 miesięcy – mówi Mirosław Gucwa, Menadżer Projektu, Skanska. – Zastąpił on pochodzącą z 1984 roku ponad 80-metrową jednojezdniową kładkę.
Nowy most jest szerszy niż poprzedni (obecnie 13,7 m). Ma też większą niż poprzednik nośność – 30 ton (klasa obciążenia „C”). - Ciekawym elementem obiektu są dwa stalowe łukowe dźwigary, nachylone do osi mostu pod kątem 7 stopni – tłumaczy Mirosław Gucwa. - Płyta pomostu jest podwieszona do łuków za pomocą sieci wieszaków, czyli prętów o wysokiej wytrzymałości. Długość przęsła głównego Mostu Narutowicza to teraz 81,2 m.
Charakterystycznym elementem nowego Mostu Narutowicza są nie tylko jego łukowe dźwigary, ale też kolorystyka. Most został wymalowany w kolorach tęczy.
Najbezpieczniejsza budowa w Rzeszowie
Most Narutowicza zdobył w tegorocznej edycji konkursu Państwowej Inspekcji Pracy „Buduj bezpiecznie” trzecią nagrodę. Wyprzedziły go tylko wiadukt w Nowej Dębie i basen w Lesku – także realizowane przez Skanska. Tym samym Most Narutowicza był w kończącym się 2013 roku w trójce najbezpieczniejszych budów Podkarpacia, a w samym Rzeszowie – najbezpieczniej prowadzoną inwestycją budowalną.
- Nowy obiekt wybudowaliśmy w 8 miesięcy – mówi Mirosław Gucwa, Menadżer Projektu, Skanska. – Zastąpił on pochodzącą z 1984 roku ponad 80-metrową jednojezdniową kładkę.
Nowy most jest szerszy niż poprzedni (obecnie 13,7 m). Ma też większą niż poprzednik nośność – 30 ton (klasa obciążenia „C”). - Ciekawym elementem obiektu są dwa stalowe łukowe dźwigary, nachylone do osi mostu pod kątem 7 stopni – tłumaczy Mirosław Gucwa. - Płyta pomostu jest podwieszona do łuków za pomocą sieci wieszaków, czyli prętów o wysokiej wytrzymałości. Długość przęsła głównego Mostu Narutowicza to teraz 81,2 m.
Charakterystycznym elementem nowego Mostu Narutowicza są nie tylko jego łukowe dźwigary, ale też kolorystyka. Most został wymalowany w kolorach tęczy.
Najbezpieczniejsza budowa w Rzeszowie
Most Narutowicza zdobył w tegorocznej edycji konkursu Państwowej Inspekcji Pracy „Buduj bezpiecznie” trzecią nagrodę. Wyprzedziły go tylko wiadukt w Nowej Dębie i basen w Lesku – także realizowane przez Skanska. Tym samym Most Narutowicza był w kończącym się 2013 roku w trójce najbezpieczniejszych budów Podkarpacia, a w samym Rzeszowie – najbezpieczniej prowadzoną inwestycją budowalną.