1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy - sąd odroczył rozprawy

S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy - sąd odroczył rozprawy

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-06-29
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy - sąd odroczył rozprawy
Nie ma widoków na budowę Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Jej realizacja raczej wyjdzie poza 2030 r. Zdjęcia: GDDKIA
Na Wschodnią Obwodnicę Warszawy w ciągu drogi S17 kierowcy czekają niemal od dwóch dekad i nic nie zwiastuje, że inwestycja wyjdzie z etapu planowania. Nadal nie ma przełomu i decyzji zezwalających na realizację dwóch brakujących odcinków warszawskiej trasy S17 Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt). Inwestycja utknęła na etapie decyzji środowiskowej i postępowań sądowych, a rozprawy zostały ostatnio odroczone.

Nadal nie ma zielonego światła do realizacji ostatnich 14 kilometrów Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17. Chodzi o dwa odcinki S17 pomiędzy węzłami Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt), które stanowią zdecydowaną większość wschodniego ringu Warszawy. Najwięcej problemów i protestów budzi poprowadzenie ekspresowej S17-ki przez gminę Wesoła, brakuje porozumienia i wyboru akceptowanego przez wszystkich wariantu.

Przypomnijmy, decyzje środowiskowe dla obu odcinków zostały wydane w 2017 roku przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku (sprawy rozpatrywał region GDOŚ z Podlasia z uwagi na fakt, że szef warszawskiej GDOŚ mieszkał w pobliżu wyznaczonej trasy). Od decyzji środowiskowych wpłynęły odwołania i ruszyły długie procesy sądowe, w trakcie których wydane decyzje środowiskowe zostały uchylone i ponownie przywrócone. Po raz kolejny wpłynęły odwołania, a sprawę miał rozstrzygnąć Naczelny Sąd Administracyjny. NSA rozpatrywał skargi kasacyjne dotyczące decyzji środowiskowych dla wspomnianych odcinków WOW na początku marca br. NSA orzekło, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie nie miał podstaw do wyłączenia się z postępowania dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Był to jeden z punktów uzasadnienia wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA). Sprawy zostały ponownie skierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

- Z wyroków NSA wynika obowiązek ponownego rozpatrzenia spraw przez WSA, co oznacza dla nas dalsze miesiące oczekiwania na kolejny wyrok, a co za tym idzie, brak możliwości działania w zakresie realizacji inwestycji – przypominają drogowcy.

Nie będzie obwodnicy Warszawy. Budowa S17 odpływa w czasie

Rozstrzygnięcia nie przyniosły też ostatnie rozprawy, które odbyły się 27 i 28 czerwca w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym. W obu przypadkach sprawy zostały odroczone, odpowiednio dla S17 Ząbki – Warszawa Wschód (Zakręt) na 29 września, a dla S17 Drewnica - Ząbki na 4 października br.

Oznacza to, że maleją szanse, żeby trasa S17 na wschód od Warszawy powstała w najbliższych latach. Pod znakiem zapytania jest, czy uda się ja wybudować do 2023 roku.

Na węźle Warszawa Wschód (Zakręt) kończy się droga ekspresowa s17 w Warszawiei nie ma widoków na kontynuację jej budowy. Zdjęcia: GDDKIA

Na wężle Warszawa Wschód (Zakręt) kończy się droga ekspresowa s17 w Warszawie

 

Do tej pory, po wieloletnich przygotowaniach, drogowcom udało się zrealizować jedynie 2,5 km odcinek trasy głównej drogi S17 od węzła Lubelska do węzła Warszawa Wschód. I przy tym zadaniu nie obyło się bez opóźnień, kierowcy korzystają z niego od grudnia 2022 r.

Obecnie w użytkowaniu jest 68 km obwodnicy Warszawy, na które składają się drogi ekspresowe: S8, S2 i wspomniany, krótki odcinek S17.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17 Jak dojadę - Warszawa