S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe – raport z budowy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-03-20
Zaawansowanie prac na budowie drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lasami Janowskimi a Niskiem - raport GDDKIA:
- S19 od węzła Lasy Janowskie (bez węzła) do węzła Zdziary (z węzłem) - długość odcinka 9,3 km
Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.), prowadzi prace przygotowawcze jak wycinka drzew oraz prace geodezyjne polegające na tyczeniu pasa drogowego budowanej drogi ekspresowej S19. Wprowadzane jest oznakowanie Placu Budowy. Trwa inwentaryzacja obiektów budowlanych przyległych do pasa drogowego. - S19 od węzła Zdziary ( bez węzła) do węzła Rudnik nad Sanem (bez węzła) - długość 9 km
Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) prowadzi prace przygotowawcze jak między innymi karczowanie pni, a także prace nad odhumusowaniem i wykonaniem nasypów w pasie drogowym S19, wykonaniem wykopów oraz wykonywaniem platform roboczych pod dreny. Prowadzone są prace nad zbrojeniem filarów i podpór pod obiekt w ciągu drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz mostu nad rzeką San, wiaduktu drogowego 03WD i 07WD. Wykonano betonowanie filara podpory nr 2 – nitka Lewa. Zamontowano konstrukcję stalową obiektu 09WS w m. Nowa Wieś. Wykonywane są również przebudowy kolizji branżowych.
Prace na odcinku B trasy S19 Lasy Janowskie - Nisko. Zdjecia: GDDKIA - S19 od węzła Rudnik nad Sanem (z węzłem) do węzła Nisko Południe (z węzłem) - długość 6 km
Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. ) prowadzi prace przygotowawcze jak wycinka drzew i karczowanie pni, prace geodezyjne polegające na tyczeniu pasa drogowego budowanej drogi ekspresowej S19. Prowadzono są także prace związane z odhumusowaniem w pasie drogowym S19 i technologicznym. Trwają roboty budowlane przy nasypach i wykopach drogowych.
Przypomnijmy. W realizacji, w trybie „Projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim koło Rzeszowa stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim.
Z wiosną budowa nowych odcinków S19 Via Carpatia
Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r.
Cała Via Carpatia w programie budowy dróg do 2025 r.
Via Carpatia to szlak komunikacyjny, który docelowo połączy Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Morzem Śródziemnym. W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (2025) zabezpieczone zostały fundusze na całość realizacji polskiego odcinka trasy Via Carpatia, łącznie z odcinkami najtrudniejszymi geologicznie i ekologicznie. W budowie są kolejne odcinki w województwach lubelskim i podkarpackim.
2020 rokiem przetargów dla podlaskiej trasy S19