S5 Ornowo – Wirwajdy - pierwszy etap do połączenia A1 z S7
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-12-19
Odcinek S5 Ornowo - Wirwajdy będzie realizowany w systemie „Projektuj i buduj”, a wykonawca zadania będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy. Otwarcie ofert planowane jest na piątek, 20 grudnia 2019 r. Decyzja ZRID pozwoli wyłonionemu w przetargu wykonawcy na rozpoczęcie robót budowlanych.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa drogi S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy o długości ok. 5 km. W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023.
Mapa nowej drogi ekspresowej S5 Grudziądz - Ostróda. Mapa: GDDKIA
Krok bliżej do nowych umów na budowę S5 Szubin - Bydgoszcz – A1
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz - Ostróda, a jednocześnie stanowi pierwszy etap budowy drogi ekspresowej S5 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Dzięki tej inwestycji uzyskamy ekspresowe połączenie autostrady A1 z drogą ekspresową S7.
Droga ekspresowa S5 w tym roku połączyła już Poznań z Wrocławiem. Według obietnic GDDKIA w 2022 roku będzie można przejechać nią od autostrady A1 w okolicy Grudziądza aż do autostrady A8 na obwodnicy Wrocławia.
Mamy to! 50 km domknęło ekspresowe połączenie Wrocław - Poznań
W docelowym układzie S5 połączy się z drogą ekspresową S7 pod Ostródą, a w dalszej perspektywie poprzez S51, S16, S61 i z wykorzystaniem planowanej S10 utworzy dodatkowy ciąg dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód.