S6: Decyzja na Trasę Kaszubską Lębork – Gdynia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-06-03
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Gdynia, czyli tzw. Trasy Kaszubskiej.
Pod koniec maja została wydana decyzja środowiskowa dla 61-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem i Gdynią. Ten fakt umożliwi podjęcie dalszych prac projektowych – sporządzenia koncepcji programowej oraz projektów budowlanego i wykonawczego. Trasa Kaszubska będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas. Rozpocznie się w Leśnicach na zachód od Lęborka, a zakończy się na węźle Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta.
Droga ekspresowa S6 na odcinku Obwodnica Trójmiasta – Lębork, zwana Trasą Kaszubską jest na etapie przygotowań do realizacji. Został zakończony etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2. W marcu 2011 r. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej z wariantami IIA2 do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. W dalszym ciągu trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej prowadzona RDOŚ.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz rozbudowę OT do przekroju trzypasowego w obrębie tego węzła.
Droga ekspresowa S6 na odcinku Obwodnica Trójmiasta – Lębork, zwana Trasą Kaszubską jest na etapie przygotowań do realizacji. Został zakończony etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2. W marcu 2011 r. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej z wariantami IIA2 do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. W dalszym ciągu trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej prowadzona RDOŚ.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz rozbudowę OT do przekroju trzypasowego w obrębie tego węzła.