S6 Koszalin - Słupsk to jeden wielki plac budowy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-07-31
46 km placu budowy - S6 od Koszalina do Słupska
Kierowcy korzystają już ze 144 kilometrów drogi ekspresowej S6 od Goleniowa koło Szczecina do Koszalina. W uzytkowaniu jest też kompletna obwodnica Koszalina i Sianowa. Tam gdzie kończy się S6 trwa od ubiegłego roku budowa kolejnych dwóch fragmentów tej trasy, które połączą ekspresowo Koszalin ze Słupskiem.
S6 Sianów – Sławno
Obecnie na budowie odcinka trasy S6 Sianów – Sławno trwają zarówno prace drogowe, jak i przy obiektach mostowych. Nowa trasa o długości 23 km będzie miała cztery węzły drogowe, parę MOP i obwód utrzymania.
Obecnie zaawansowanie robót mostowych zbliża się do 50 proc. W ramach inwestycji powstaje łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt i 29 przepustów. Zaawansowanie robót ziemnych zbliża się do 60 proc. W niektórych miejscach – na początkowym odcinku do węzła Kawno oraz w rejonie MOP Karwice wykonano już fragmenty nawierzchni bitumicznych – podbudowy i warstwy wiążącej.
Rozkładanie podbudowy z kruszywa na odcinku S6 Sianów-Sławno
ZDjęcia: GDDKIA
Budowa drogi na obecną chwilę nie powoduje jeszcze znaczących utrudnień, ale kierowcy muszą liczyć się z wieloma wjazdami na plac budowy oraz sporym ruchem pojazdów budowy po obecnej DK6. Utrudnienia będą w kolejnych etapach robót najbardziej odczuwalne na połączeniu z obwodnicą Koszalina i Sianowa, w miejscach włączeń węzłów Kawno i Malechowo w obecną DK6 oraz między Malechowem, a Bobrowicami, gdzie nowa S6 budowana jest tuż obok istniejącej DK6.
Budowa S6 - roboty bitumiczne w rejonie m. Reblino
Zdjęcia: GDDKIA
Umowa na realizację odcinka S6 Sianów-Sławno została podpisana 30 września 2022 roku z konsorcjum Kobylarnia Mirbud.
S6 Sławno - Słupsk
Budowa drogi S6 Sławno – Słupsk trwa od wiosny ubiegłego roku. Odcinek liczy 23 km długości. Prace są już dość zaawansowane, wykonywana jest nawierzchnia drogi, prace ziemne oraz obiekty mostowe, w tym najdłuższy - most przez rzekę Wieprza w rejonie Sławna. To największy obiekt na tym odcinku. Obiekt o 222,5 metrach długości , wykonywany jest metodą nasuwania podłużnego. Obecnie zbliża się do końca nasuwanie północnej nitki mostu.
Budowa mostu przez rzekę Wieprza w rejonie Sławna
Zdjęcia: GDDKIA
W ramach tej inwestycji powstaje w supie 40 obiektów inżynierskich, w tym 14 wiaduktów, cztery mosty, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt (w tym dwa górne) i 16 przepustów oraz trzy konstrukcje oporowe. Zaawansowanie robót mostowych wynosi około 55 proc.
Zaawansowanie robót ziemnych wynosi 65 proc. Na ponad 25 proc. jezdni głównych wykonane są już warstwy bitumiczne nawierzchni. Trwają sukcesywne prace na kolejnych fragmentach nawierzchni.
Budowa drogi ekspresowej S6 Sławno - Słupsk
Zdjęcia: GDDKIA
Odcinek Sławno - Słupsk obejmuję budowę czterech węzłów drogowych. Obecnie z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się kierowcy na drodze wojewódzkiej nr205, która przecina węzeł Sławno Południe - jest tu ruch wahadłowy. W kilku miejscach ruch jest przekierowany z obecnej DK6 na jezdnie równoległe. Tak jest w rejonie węzła Wrześnica, gdzie kierowcy omijają wytwórnie mas bitumicznych, w rejonie m. Noskowo oraz przed włączeniem odcinka w obwodnicę Słupska. Jest to konieczne, aby w miejscu dotychczasowej DK6 powstały elementy nowego układu drogowego. Jako, że na zdecydowanej większości tego odcinka nowa S6 będzie powstawała w śladzie lub tuż obok istniejącej DK6 kierowców czeka jeszcze wiele zmian organizacji ruchu.
Umowa na realziację ocinka Sławno - Słupsk została zawarta 17 listopada 2022 r. z firmą Stecol.
Zakończenie tej inwestycji, podobnie jak sąsiedniego odcinka S6 Sławno - Słupsk planowane jest w drugiej połowie 2025 roku, wówczas Koszalin zostanie połączony ze Słupskiem wygodną drogą ekspresową.
Obwodnica Słupska – dobudowa drugiej jezdni trasy S6
Przypominamy, że zaawansowane prace dotyczą również dobudowy drugiej jezdni na obwodnicy Słupska. Roboty budowlane przekroczyły już półmetek. Obecnie prowadzone są prace bitumiczne, betonowanie obiektu mostowego i montaż barier ochronnych na drugiej jezdni S6, obwodnicy Słupska.
Zdjęcia: GDDKIA