S7 obwodnica Kielc – największa inwestycja 2013 w świętokrzyskim
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-12-28

Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) – Jędrzejów na odcinku obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków z Unii Europejskiej. Budowa ekspresowej obwodnicy rozpoczęła się w 2010, a zakończyła się 2013 roku. Koszt robót wynikający z przetargu to blisko 642 mln złotych.
Inwestycja wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu podróżowania na trasie Warszawa – Kraków. Obwodnica Kielc to także jeden z najistotniejszych odcinków drogi ekspresowej S7 Gdańsk – Warszawa – Chyżne łączącej północne obszary Polski z południową granica państwa. Dwujezdniowa ekspresowa obwodnica uwolniła stolicę województwa świętokrzyskiego od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwiła szybką i bezpieczną podróż. Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi drogami krajowymi oraz z drogami innych kategorii poprzez przebudowane węzły drogowe. Komunikację lokalną zapewnią nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem obiektów inżynierskich typu wiadukty czy kładki dla pieszych.
Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku już w latach 80. dwudziestego wieku. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ w Wiśniówce do węzła Kielce Południe w Chęcinach zyskała drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km oraz pełne parametry trasy ekspresowej. Przebudowane zostały węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Węzeł zespolony Kielce Zachód w Kostomłotach jest pierwszym i największym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i przyszłej S74, zapewniającym także skomunikowanie drogi ekspresowej S7 z miastem, z obecnym przebiegiem drogi krajowej nr 74 oraz z ośrodkiem targowym. W ramach inwestycji powstało ponad trzydzieści dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych. Wybudowane zostały dwa profesjonalne Miejsca Obsługi Podróżnych. Powstały nowoczesne urządzenia związane z ochroną środowiska m.in. 3 przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, ekrany akustyczne, a także urządzenia zapewniające odwodnienie, w tym zbiorniki retencyjno-odparowujące.
Dwujezdniowa obwodnica Kielc wydłużyła fragment ekspresowej drogi S7 na terenie województwa świętokrzyskiego do blisko 50 kilometrów. To kolejna inwestycja w ramach budowy drogi ekspresowej S7 współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku już w latach 80. dwudziestego wieku. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ w Wiśniówce do węzła Kielce Południe w Chęcinach zyskała drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km oraz pełne parametry trasy ekspresowej. Przebudowane zostały węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Węzeł zespolony Kielce Zachód w Kostomłotach jest pierwszym i największym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i przyszłej S74, zapewniającym także skomunikowanie drogi ekspresowej S7 z miastem, z obecnym przebiegiem drogi krajowej nr 74 oraz z ośrodkiem targowym. W ramach inwestycji powstało ponad trzydzieści dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych. Wybudowane zostały dwa profesjonalne Miejsca Obsługi Podróżnych. Powstały nowoczesne urządzenia związane z ochroną środowiska m.in. 3 przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, ekrany akustyczne, a także urządzenia zapewniające odwodnienie, w tym zbiorniki retencyjno-odparowujące.
Dwujezdniowa obwodnica Kielc wydłużyła fragment ekspresowej drogi S7 na terenie województwa świętokrzyskiego do blisko 50 kilometrów. To kolejna inwestycja w ramach budowy drogi ekspresowej S7 współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.