Strabag z kontraktem na budowę obwodnicy Stargardu na DK20
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-08-01
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają Stargard, korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum zniknie także DK20, która obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do centrum Stargardu, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin - Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard - Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20, około 500 metrów za granicą Stargardu.
Wyrośnie nowa droga ekspresowa w Polsce. Jej budowa ruszy już w przyszłym roku!
Mapa przebiegu obwodnicy Stargardu w ciągu DK20 i połączenie z S10
Mapa: GDDKIA
Obwodnicę Stargardu zaprojektuje a potem wybuduje Strabag za ponad 76 mln zł. Wykonawca będzie miał 17 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na roboty budowlane przewidziano 15 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie inwestycji planowane jest w IV kwartale 2027 roku.