1. Strona główna
  2. Informacje
  3. To już koniec wielkiego remontu autostrady A4 Wrocław – Katowice

To już koniec wielkiego remontu autostrady A4 Wrocław – Katowice

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-09-23
To już koniec wielkiego remontu autostrady A4 Wrocław – Katowice
W ostatnim tygodniu września br. zakończy się wielki remont opolskiego odcinka autostrady A4. Kierowcy wreszcie odetchną od korków i utrudnień. Zdjęcia: GDDKIA
Pod koniec września zakończy się remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. śląskim i opolskim. Był to ostatni etap wieloletniego remontu autostrady A4 Wrocław – Katowice. Prace realizowane były w podziale na odcinki przez kilka ostatnich lat. Remont prowadzono przy utrzymaniu ruchu na autostradzie, co wiązało się z dużymi utrudnieniami i korkami na A4.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zakończeniu remontu autostrady A4 w woj. opolskim.

- Od wtorku, 27 września, rozpoczniemy przywracanie stałej organizacji ruchu na opolskim odcinku autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. śląskim. Kierowcy wjadą na jezdnię północną w kierunku Wrocławia pomiędzy węzłem Krapkowice i granicą województw. Kilka dni potrwa usuwanie barier na sąsiedniej jezdni i przywrócenie pełnego jej przekroju – informuje GDDKIA.

Opłaty na autostradach. Na jakich odcinkach A4 jest płatna? Ile za przejazd A4?


Remont nawierzchni autostrady A4 prowadzony był pod ruchem, przez co często tworzyły się gigantyczne korki na A4

Remont nawierzchni autostrady A4 prowadzony był pod ruchem, przez co często tworzyły się gigantyczne korki na A4. Zdjęcia: GDDKIA


Remont autostrady A4 Wrocław – Katowice to duża, wieloletnia inwestycja prowadzona od 2013 r. W samym woj. opolskim prace objęły około 170 km autostrady A4 w podziale na jezdnię północną i południową. Remonty prowadzone były również w woj. dolnośląskim i śląskim. - Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady – zaznaczają drogowcy.

Będzie nowy węzeł na A4. Wschodnia obwodnica Tarnowa połączy DK94 Tarnów - Pilzno z autostradą


Remont opolskiej A4 ruszył w III kwartale 2021 r. Prace wznowiono wiosną 2022 r.

Remont ostatniego fragmentu opolskiej A4 ruszył w III kwartale 2021 r. Prace wznowiono wiosną 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA

Jako ostatni remontowany był odcinek autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. śląskim i opolskim. Ze względu na znaczny zakres robót prace realizowane były od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r. Całe zadanie przewidywało remont jezdni południowej (w kierunku Katowic) na odcinku o długości ok. 18 km oraz jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na odcinku o długości ok. 12 km. Prace obejmowały także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych - Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie.

W 2021 roku prace skupiły się na dwóch etapach - zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle.

W tym roku prace były realizowane w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) - najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na obu jezdniach 7-kilometrowego odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.

Autostrada A4 na Dolnym Śląsku. Jak powstawała i jaka będzie nowa A4 Wrocław – Legnica i A4 Legnica – Krzyżowa. Mapy i warianty przebiegu


Remont autostrady A4 w woj. opolskim

W 2022 r. remont dotyczyl jezdni południowej w okolicach MOP-u Góra św. Anny oraz 7-km odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego na jezdni południowej i północnej wraz z węzłem Strzelce Opolskie. Zdjęcia: GDDKIA


Remont autostrady A4 przewidywał wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostały bariery linowe, a na nowej nawierzchni położono oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmował także wymianę barier betonowych, remont systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4 Jak dojadę - Kędzierzyn-Koźle