Trzeci i czwarty pas na A2 Łódź – Warszawa. Komplet umów na prace projektowe
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-03-29
Umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 Warszawa - granica województwa mazowieckiego podpisano z firmą Transprojekt Gdański. Prace wyniosą 3,4 mln zł i potrwają 19 miesięcy, analogicznie jak dla odcinka łódzkiego (A2 Łódź Północ – granica z woj. mazowieckim).
Oznacza to, że prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Przypominamy, ze trwają już prace na Punkcie Poboru Opłat Pruszków. Zadanie polega na likwidacji niepotrzebnych wysepek i urządzeń, które spowalniają ruch. Roboty zakończą się w czerwcu br.
Nie ma już wysepek na PPO Pruszków w ciągu autostrady A2
Likwidacja wysepek na PPO Pruszków w ciągu autostrady A2. Zdjecia: GDDKIA
- Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech, a na odcinku najbliżej Warszawy do czterech pasów ruchu w każdą stronę - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.