Via Baltica S61: Może ruszać budowa Śniadowo - Łomża Południe
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-08-13
S61 Śniadowo – Łomża to już trzeci fragment przyszłej S61 Ostrów Mazowiecka – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko (granica państwa) z wydaną decyzją zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego i podlaskiego, w powiatach: ostrołęckim i łomżyńskim, na terenie gmin Czerwin, Śniadowo i Łomża. Dla mieszkańców terenów przez, które będzie przebiegać przyszła via Baltica decyzja ZRID oznacza rozpoczęcie procedury szacowania wartości nieruchomości przez biegłych rzeczoznawców pracujących na zlecenie wojewody podlaskiego.
Umowę na realizację odcinka S61 Śniadowo - Łomża Południe podpisano w lutym 2018 r. z firmą POLAQUA Spółka z o.o. Wartość kontraktu opiewa na 380 mln zł. W ramach zadania oprócz jezdni powstanie węzeł drogowy Śniadowo, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): „Chomentowo W”, „Chomentowo Z”, 13 obiektów inżynierskich oraz 4 przejścia dla zwierząt i płazów. Trasa ma być gotowa w IV kwartale 2020 r.
Wszystko o drodze ekspresowej S61 - przebieg, mapy, zdjęcia, odcinki oddane i w budowie
Mapa przebiegu drogi ekspresowej S61 na odc. Śniadowo - Podborze. Mapa: GDDKIA
Na terenie województwa podlaskiego w realizacji jest dziewięć odcinków S61 o łącznej długości ok. 134,6 km i wartości kontraktów budowlanych ponad 3,21 mld zł. W województwie warmińsko - mazurskim w realizacji są trzy odcinki o łącznej długości ok. 66,4 km i wartości kontraktów budowlanych 1,87 mld zł. Na ponowny wybór wykonawcy czekają odcinki S61 Suwałki - Budzisko i Śniadowo – Podborze.
Droga ekspresowa S61 to odcinek międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą. Część trasy Via Baltica stanowi również 105 km odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej.