1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Via Baltica - S61. Ostatnie fragmenty w budowie

Via Baltica - S61. Ostatnie fragmenty w budowie

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-01-13
  4. Aktualizacja: 2023-01-16
Via Baltica - S61. Ostatnie fragmenty w budowie
W 2022 r. S61 Via Baltica wydłużyła się o kolejne 24 km. Ruszyła też budowa oczekiwanej obwodnicy Łomży. Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S61 ma około 220 km, przebiega przez trzy województwa – mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. W 2022 roku udostępniono do ruchu ponad 70 km tej drogi, z tego 51 km w woj. podlaskim, a pozostałe 20 km w woj. warmińsko-mazurskim.  Trwa realizacja pozostałych części drogi ekspresowej S61.  W tym roku przybędzie nowy odcinek w woj. mazowieckim tj. od węzła Ostrów Mazowiecka Północ (na trasie S8) do Śniadowa.

Wysyp nowych kilometrów S61 w 2022 r.

Od marca 2022 roku gotowy jest, choć nieużywany, fragment S61 Łomża Południe - Łomża Zachód o dł. 7,2 km. - Kierowcy skorzystają z niego w połowie 2023 roku, po wybudowaniu węzła Łomża Zachód realizowanego w ramach sąsiedniego kontraktu na budowę obwodnicy Łomży – obiecują drogowcy.     

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, (22 grudnia 2022 r.) kierowcom udostępniono 24-kilometrowy odcinek S61 Suwałki - Budzisko. Ten fragment „eski” oprócz tego, że połączył Polskę z Litwą, wydłużył także wcześniej oddane do użytku części trasy Via Baltica. Kierowcy mogą już korzystać z prawie 70 -kilometrowego fragmentu drogi S61 w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Kalinowo do granicy z Litwą.  

Około 260 km nowych dróg w 2023 r. Znaczna część to autostrada A18 oraz drogi S11 i S61


22 grudnia 2022 został otwarty do użytku 24-km odcinek S61 Suwałki - Budzisko

Około 24-km odcinek S61 Suwałki - Budzisko zostal otwarty 22 grudnia 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA

Dostępny jest też kolejny długi, ponad 65-kilometrowy odcinek S61 pomiędzy węzłami Kolno i Ełk Południe, a także odcinek Śniadowo - Łomża Południe.

GDDKIA: W 2023 roku przetargi na 565 km dróg, głównie na S10, S11, S8 i S74


Droga ekspresowa S61 Kolno - Stawiski
Droga ekspresowa S61 Kolno - Stawiski. Zdjęcia: GDDKIA


Ostatnie fragmenty S61 w budowie

Trwa realizacja pozostałych części drogi ekspresowej S61. W maju 2022 roku, po podpisaniu umowy z firmą Intercor, ruszyła budowa ostatniej części S61 w woj. podlaskim- obwodnicy Łomży. To odcinek od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). Zgodnie z umową wykonawca ma udostępnić do ruchu minimum jedną jezdnię S61 (w przekroju 1x2) na całej długości trasy głównej - w połowie 2024 r. Ma to ogromne znaczenie dla mieszkańców Łomży, którzy zostaną wówczas uwolnieni od ruchu tranzytowego. Cały odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno - z dwoma jezdniami i całą infrastrukturą towarzyszącą - ma być oddany do użytku w 2025 r.   

W 2022 roku również w woj. mazowieckim na styku z woj. podlaskim trwała budowa odcinka S61 od węzła Ostrów Mazowiecka Północ (na S8) do Śniadowa. Ma on długość 19,5 km i jak zapowiadają drogowcy będzie udostępniony kierowcom w IV kwartale 2023 roku.  


Budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo

Budowa drogi ekspresowej S61 od węzła Ostrów Mazowiecka Północ (na S8) do Śniadowa, koniec 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61