1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W połowie października otwarcie S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo

W połowie października otwarcie S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-05-30
W połowie października otwarcie S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo
Kiedy otwarcie S61 Podborze - Śniadowo. GDDKIA podła dokładny termin - połowa października 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA
W tym roku zakończy się budowa trasy Via Baltica w woj. mazowieckim. Na budowie odcinka S61 Ostrów Mazowiecka – Śniadowo prace zbliżają się do końca, a drogowcy zapowiadają otwarcie ekspresówki w połowie października.

W styczniu 2020 r. podpisana została umowa na budowę ok. 19,5 km odcinka S61. Na odcinku drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo zaawansowanie prac przekracza 70 procent – wynika z najnowszego raportu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Odcinek będący częścią trasy Via Baltica ma być oddany do ruchu w połowie października br.

Via Baltica - S61. Ostatnie fragmenty w budowie

Stan prac na budowie drogi S61 Podborze - Śniadowo, maj 2023 r.

Stan prac na budowie drogi S61 Podborze - Śniadowo

Zdjęcia: GDDKIA

Budowa odcinka S61 Podborze - Śniadowo związana jest z likwidacją dwóch węzłów na S8 z drogami lokalnymi (wojewódzką i powiatową) i budową pomiędzy nimi jednego, większego węzła dwóch dróg ekspresowych (S8 i S61) umożliwiającego także dojazd z dróg innych kategorii. Ten węzeł przejmie nazwę zlikwidowanego w sierpniu ubiegłego roku węzła Ostrów Mazowiecka Północ i oprócz połączenia dwóch dróg ekspresowych umożliwi również dojazd do Ostrowi Mazowieckiej i okolicznych miejscowości. Sąsiedni węzeł Podborze na S8 zostanie zlikwidowany.

Budowany fragment drogi S8 i S61 będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału. 

Układanie nawierzchni na obiektach ostatniego mazowieckiegoodcinka trasy Via Baltica

Układanie nawierzchni na ostatnim mazowieckim odcinki trasy Via Baltica

Zdjęcia: GDDKIA

Nowy węzeł Ostrów Mazowiecka Północ to skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61. Będzie to węzeł typu WA „koniczyna” z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61.

Oprócz węzła Ostrów Mazowiecka Północ, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) - Sulęcin Wschód i Zachód.


Wizyta na budowie S61 Ostrów Maz. - Śniadowo - koniec maja 2023 r.

Wizyta na budowie S61 Ostrów Maz. - Śniadowo - koniec maja 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA

Obecnie w budowie są wszystkie planowane fragmenty drogi S61. Jako ostatnią zlecono wykonawcy obwodnicę Łomży (konieczne było wyłonienie nowego wykonawcy, po zerwaniu pierwszej umowy). W tym roku na mapie samochodowej Polski pojawią się odcinki: wspomniany Ostrów Mazowiecka Północ – Śniadowo (19,5 km) oraz Ełk Południe – Kalinowo (prawie 23 km). Ten drugi zostanie oddany w lipcu br. i pozwoli wreszcie ominąć Ełk. Z kolei na połowę 2024 roku zaplanowano puszczenie ruchu po co najmniej jednej jezdni obwodnicy Łomży, której budowa ostatecznie ma potrwać do 2025 roku.

Na S61 Ełk – Kalinowo trwają ostatnie prace na obiektach mostowych

Via Baltica to międzynarodowy korytarz transportowy. Budowane w jego ciągu drogi ekspresowe połączą Polskę, Łotwę, Litwę i Estonię. Via Baltica w Polsce będzie miała

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Ostrów Mazowiecka