1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W sierpniu otwarcie kluczowego odcinka S7 na trasie Warszawa - Kraków

W sierpniu otwarcie kluczowego odcinka S7 na trasie Warszawa - Kraków

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-05-29
W sierpniu otwarcie kluczowego odcinka S7 na trasie Warszawa - Kraków
Budowa S7 Kraków - Warszawa dobiega końca. Najdłużej poczekamy na miejski odcinek S7-ki w Krakowie. Zdjęcia: GDDKIA
W budowie pozostają dwie ostatnie części trasy S7 Kraków - Warszawa. Są to: ponad 18 km odcinek drogi S7 Widoma – Kraków i ponad 5 km fragment pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami. Oddanie do ruchu części omijającej Miechów planowane jest na sierpień br. Budowane odcinki uciąglą przebieg drogi S7 i domkną drogową obwodnicę wokół stolicy Małopolski.

Realizacja ekspresowaj trasy S7 to kluczowa inwestycja w skali całego kraju. Budowę 57 km trasy na północ od Krakowa podzielono na cztery odcinki. Dwa z nich są już w użytkowaniu. To 18,7 km odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i Miechowem oraz część trasy pomiędzy Szczepanowicami a Widomą. W tym roku S7 połączy Warszawę z budowaną północną obwodnicą Krakowa w ciągu drogi S52 i domknie drogowy ring wokół stolicy Małopolski a kierowcy ominą wreszcie Miechów.

Mapa stanu budowy dróg wokół Krakowa

Mapa stanu budowy dróg wokół Krakowa - S7 i S52

Mapa: GDDKIA

Wyczekiwana S7 Miechów – Szczepanowice  ma być oddana w sierpniu

Na 5,3 km odcinku drogi S7 Miechów – Szczepanowice zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 77 procent. Obecnie układana jest nawierzchnia, wzmacniane podłoże. Prace skupiają się też na budowie zbiornika retencyjnego i pięciu wiaduktów. - Planowany termin udostępnienia trasy do ruchu to sierpień br. – utrzymuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice. Ten 5 km odc. pozwoli wreszcie na ominięcie Miechowa

Budowa drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice. Ten 5 km odc. pozwoli wreszcie na ominięcie Miechowa

Zdjęcia: GDDKIA

S7 Miechów – Szczepanowice to krótki ale obecnie kluczowy odcinek trasy S7 Warszawa – Kraków. Oddanie odcinka pozwoli połączenie dwóch funkcjonujących już małopolskich odcinków trasy S7 – Moczydło-Miechów i Szczepanowice-Widoma. Kierowcy będą mogli wreszcie ominąć Miechów.

W sierpniu trasa S7 połaczy Miechów z gotowym odcinkiem w Szczepanowicach 

Droga ekspresowa S7 na północ od Krakowa

Zdjęcia: GDDKIA

S7 Widoma – Kraków. Poczekamy na odcinek miejski

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty w Krakowie prowadzona jest w podziale na dwie części. Budowa pierwszego, tzw. pozamiejskiego fragmentu o długości ponad 11 km powoli dobiega końca. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice. W ciągu odcinka powstaje 21 mostów i wiaduktów. 

Kolejny betonowy odcinek drogi S52 – ruszyło betonowanie tunelu na Północnej Obwodnicy Krakowa. Kiedy otwarcie?

Układanie nawierzchni na odc. S7 z Widomej do Krakowa

Układanie nawierzchni na odc. S7 z Widomej do Krakowa

Zdjęcia: GDDKIA

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Ta część inwestycji przebiega wolniej, bo prowadzona jest w terenie miejskim i trasa przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Droga ekspresowa S7 w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe: Mistrzejowice i Grębałów. 

Budowa estakady w ciągu miejskiego odcinka S7 Kraków - Widoma

Budowa estakady w ciągu miejskiego odcinka S7 w Krakowie

Zdjęcia: GDDKIA

Węzeł Mistrzejowice połączy S7 z północną obwodnicą Krakowa (S52). W tym miejscu trasa przechodzi nad linią kolejową Kraków – Nowa Huta 1,3 km estakadą, która w najwyższym miejscu będzie miała ok. 20 m wysokości. Jest to najdłuższa tego rodzaju budowa estakady w Polsce. 

Drugi węzeł, Grębałów, poza przygotowaniem nowego odcinka DW776 (ul. Kocmyrzowska), zakłada też budowę chodników, ścieżki rowerowej, a także trzech wiaduktów tramwajowych – dwóch nad S7, a jednego nad liną kolejową. Łącznie w ramach tego węzła powstanie aż 11 wiaduktów.

W miniony weekend wykonawca rozpoczął wyburzanie starego wiaduktu tramwajowego nad ul. Łowińskiego. Kierowcy korzystają ze 150 metrowego objazdu. Obowiązuje ograniczenie 30 km/h. 

Wyczekiwana S7 Miechów – Szczepanowice  ma być oddana w sierpniu Na 5,3 km odcinku drogi S7 Miechów – Szczepanowice zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 77 procent.  Obecnie układana jest nawierzchnia, wzmacniane podłoże. Prace skupiają się też na budowie zbiornika retencyjnego i pięciu wiaduktów. - Planowany termin udostępnienia trasy do ruchu to sierpień br. – utrzymuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. S7 Miechów – Szczepanowice to krótki  ale obecnie kluczowy odcinek trasy S7 Warszawa – Kraków. Oddanie odcinka pozwoli połączenie dwóch funkcjonujących już małopolskich odcinków trasy S7 – Moczydło-Miechów i Szczepanowice-Widoma. Kierowcy będą mogli wreszcie ominąć Miechów. S7 Widoma – Kraków. Poczekamy na odcinek miejski Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty w Krakowie prowadzona jest w podziale na dwie części. Budowa pierwszego, tzw. pozamiejskiego fragmentu o długości ponad 11 km dobiega już końca. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice. W ciągu odcinka powstaje 21 mostów i wiaduktów.   Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Ta część inwestycji przebiega wolniej, bo prowadzona jest w terenie miejskim i trasa przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Droga ekspresowa S7 w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe: Mistrzejowice i Grębałów.   Węzeł Mistrzejowice połączy S7 z północną obwodnicą Krakowa (S52). W tym miejscu trasa przechodzi nad linią kolejową Kraków – Nowa Huta 1,3 km estakadą, która w najwyższym miejscu będzie miała ok. 20 m wysokości. Jest to najdłuższa tego rodzaju budowa estakady w Polsce.   Drugi węzeł, Grębałów, poza przygotowaniem nowego odcinka DW776 (ul. Kocmyrzowska), zakłada też budowę chodników, ścieżki rowerowej, a także trzech wiaduktów tramwajowych – dwóch nad S7, a jednego nad liną kolejową. Łącznie w ramach tego węzła powstanie aż 11 wiaduktów.  W miniony weekend wykonawca rozpoczął wyburzanie starego wiaduktu tramwajowego nad ul. Łowińskiego. Kierowcy korzystają ze 150 metrowego objazdu. Obowiązuje ograniczenie 30 km/h

Objazdy w Krakowie w zwiazku z budową S7. Zdjęcia: GDDKIA

POzamiejskim fragmentem S7 łączącym się z obwodnicą Krakowa mamy pojechać pod koniec tego roku. Prace nadal będą toczyć się na odcinku miejskim S7-ki.

- W tym roku chcemy drogą S7 dotrzeć do Krakowa, a w przyszłym domknąć ring wokół miasta - zapowiadają drogowcy z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków Jak dojadę - Miechów