W sierpniu otwarcie kluczowego odcinka S7 na trasie Warszawa - Kraków
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-05-29
Realizacja ekspresowaj trasy S7 to kluczowa inwestycja w skali całego kraju. Budowę 57 km trasy na północ od Krakowa podzielono na cztery odcinki. Dwa z nich są już w użytkowaniu. To 18,7 km odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i Miechowem oraz część trasy pomiędzy Szczepanowicami a Widomą. W tym roku S7 połączy Warszawę z budowaną północną obwodnicą Krakowa w ciągu drogi S52 i domknie drogowy ring wokół stolicy Małopolski a kierowcy ominą wreszcie Miechów.
Mapa stanu budowy dróg wokół Krakowa
Mapa: GDDKIA
Wyczekiwana S7 Miechów – Szczepanowice ma być oddana w sierpniu
Na 5,3 km odcinku drogi S7 Miechów – Szczepanowice zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 77 procent. Obecnie układana jest nawierzchnia, wzmacniane podłoże. Prace skupiają się też na budowie zbiornika retencyjnego i pięciu wiaduktów. - Planowany termin udostępnienia trasy do ruchu to sierpień br. – utrzymuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice. Ten 5 km odc. pozwoli wreszcie na ominięcie Miechowa
Zdjęcia: GDDKIA
S7 Miechów – Szczepanowice to krótki ale obecnie kluczowy odcinek trasy S7 Warszawa – Kraków. Oddanie odcinka pozwoli połączenie dwóch funkcjonujących już małopolskich odcinków trasy S7 – Moczydło-Miechów i Szczepanowice-Widoma. Kierowcy będą mogli wreszcie ominąć Miechów.
W sierpniu trasa S7 połaczy Miechów z gotowym odcinkiem w Szczepanowicach
Zdjęcia: GDDKIA
S7 Widoma – Kraków. Poczekamy na odcinek miejski
Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty w Krakowie prowadzona jest w podziale na dwie części. Budowa pierwszego, tzw. pozamiejskiego fragmentu o długości ponad 11 km powoli dobiega końca. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice. W ciągu odcinka powstaje 21 mostów i wiaduktów.
Układanie nawierzchni na odc. S7 z Widomej do Krakowa
Zdjęcia: GDDKIA
Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Ta część inwestycji przebiega wolniej, bo prowadzona jest w terenie miejskim i trasa przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Droga ekspresowa S7 w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe: Mistrzejowice i Grębałów.
Budowa estakady w ciągu miejskiego odcinka S7 Kraków - Widoma
Zdjęcia: GDDKIA
Węzeł Mistrzejowice połączy S7 z północną obwodnicą Krakowa (S52). W tym miejscu trasa przechodzi nad linią kolejową Kraków – Nowa Huta 1,3 km estakadą, która w najwyższym miejscu będzie miała ok. 20 m wysokości. Jest to najdłuższa tego rodzaju budowa estakady w Polsce.
Drugi węzeł, Grębałów, poza przygotowaniem nowego odcinka DW776 (ul. Kocmyrzowska), zakłada też budowę chodników, ścieżki rowerowej, a także trzech wiaduktów tramwajowych – dwóch nad S7, a jednego nad liną kolejową. Łącznie w ramach tego węzła powstanie aż 11 wiaduktów.
W miniony weekend wykonawca rozpoczął wyburzanie starego wiaduktu tramwajowego nad ul. Łowińskiego. Kierowcy korzystają ze 150 metrowego objazdu. Obowiązuje ograniczenie 30 km/h.
Objazdy w Krakowie w zwiazku z budową S7. Zdjęcia: GDDKIA
POzamiejskim fragmentem S7 łączącym się z obwodnicą Krakowa mamy pojechać pod koniec tego roku. Prace nadal będą toczyć się na odcinku miejskim S7-ki.
- W tym roku chcemy drogą S7 dotrzeć do Krakowa, a w przyszłym domknąć ring wokół miasta - zapowiadają drogowcy z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.