Warszawa: Puławska połączy stary i nowy odcinek drogi S2. Zniknie zawrotka
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-04-29
W 2013 roku zakończona została budowa odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy S2 Konotopa - Puławska. W ramach realizacji tego zadania, pod ul. Puławską, powstały elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m.st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Ponadto na końcu S2 powstała zawrotka jako rozwiązanie tymczasowe i przewidziane do likwidacji w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Rolą zawrotki było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska, początkowym lub końcowym punkcie Południowej Obwodnicy Warszawy na połączeniu z układem miejskich ulic. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie z wszystkimi relacjami skrętnymi w poziomie terenu.
Budowa węzła Lubelska w ciągu S17 na finiszu, ale wykonawca chce więcej czasu
- Dzięki etapowaniu prac związanych z połączeniem istniejącej S2 z nowym odcinkiem drogi, zminimalizowaliśmy utrudnienia. Kierowcy mieli dodatkową możliwość (poza rondem pod wiaduktami S2) zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie – przypominają drogowcy.
Obecnie drogowcy szykują się do likwidacji zawrotki i planują zrobić to w połowie maja. W dużej mierze jest to reakcja na negatywne komentarze kierowców. - GDDKiA przeanalizuje likwidację tego dodatkowego zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. Kierowcom do dyspozycji zostanie korzystanie z ronda pod wiaduktami S2 – informowała kilka tygodni temu GDDKIA.
W realizacji ponad 100 km autostrady A2 Warszawa - Terespol
Zawrotka na węźle Puławska nie sprawdziła się. GDDKIA zmienia zdanie. Zdjęcia: GDDKIA
Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKIA informuje, że już trwają prace przygotowawcze związane z wdrożeniem kolejnego etapu robót na węźle Puławska. Po zakończeniu układania nawierzchni betonowej na obu jezdniach przed tunelem, wykonaniu oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu nie będzie już możliwe skorzystanie z dodatkowego zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. - Dokładny termin zmian jest uzależniony od postępu prac i warunków atmosferycznych – dodaje.
Po zamknięciu tymczasowej zawrotki kierowcy jadący S2 od strony Poznania, chcąc pojechać do centrum Warszawy na węźle Puławska, będą korzystać tylko z ronda zlokalizowanego pod wiaduktami trasy S2.
Kierowcy czekają na otwarcie ostatniego odcinka drogi S2 w Warszawie. W budowie pozostaje tunel na Ursynowie. Zdjecia: GDDKIA
Przypominamy, że w budowie pozostaje jeszcze ostatni 3 kilometrowy odcinek z tunelem przez Ursynów. Od 22 grudnia 2020 r., kierowcy korzystają z 15 km trasy S2 od węzła Warszawa Wilanów do węzła Lubelska. Wykonawca ursynowskiego odcinka prowadzi prace w tunelu oraz poza nim. Już na całym odcinku tunelowym ułożona jest warstwa betonowa nawierzchni. Termin otwarcia Południowej Obwodnicy Warszawy Puławska – Lubelska był już kilkukrotnie przesuwany. Ostatnio GDDKIA zapewniała, że oddanie do użytku ostatniego odcinka z tunelem na Ursynowie przewidziane jest w II kwartale 2021 roku. Niestety okazuje się, ze i ten termin jest nierealny…
Brak chętnych do pomiarów jakości powietrza dla S2 na Ursynowie
Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska - Wilanów. Południowa Obwodnica Warszawy w czerwcu 2021 r.? Zdjecia: GDDKIA
Prace dla drogi S12 nabierają tempa. Jest wniosek o decyzję środowiskową S12 Radom – Puławy
Wykonawca wystąpił z roszczeniem o wydłużenie czasu na ukończenie prac. Skarży się m.in. na epidemię koronawirusa, niesprzyjające warunki atmosferyczne i długotrwałe uzgodnienia kolejnych etapów i rozwiązań z instytucjami zewnętrznymi. GDDKIA od dłuższego czasu analizuje wniosek firmy Astaldi i nie informuje jednoznacznie o ostatecznej dacie zakończenia kontraktu.
- Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czarne chmury nad S17 Wschodnią Obwodnicą Warszawy
Mapa S2 Południowej Obwodnicy Warszawy - odcinki oddane do ruchu. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa i pełni funkcję południowej obwodnicy stolicy. Zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, na połączeniu z autostradą A2 na węźle Konotopa, kończy 33 km dalej na wschód, na węźle Lubelska, gdzie ponownie wpada w autostradę A2 oraz skrzyżuje się z przyszłą drogą ekspresową S17 (wschodnią obwodnicą Warszawy).