• Facebook - conadrogach
Ważne odcinki S6 i S10 powstaną w formule partnerstwa publiczno – prywatnego
Kluczowe odcinki dróg ekspresowych S6 i S10 będą przygotowywane do realizacji w formule PPP. Zdjęcia: GDDKIA

Kluczowe odcinki dróg ekspresowych S6 tj. Zachodnia Obwodnica Szczecina, Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie) oraz S10 Bydgoszcz – Toruń będą przygotowywane do realizacji w formule PPP (partnerstwa publiczno – prywatnego). Długość każdej z umów z koncesjonariuszem ma wynieść 30 lat.

Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję w sprawie możliwości realizacji wybranych projektów drogowych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Do dalszych prac w modelu PPP skierowane zostały odcinki dróg ekspresowych:

  • S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (długość odcinka 30,8 km),

  • S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie) (długość odcinka 116,7 km),

  • S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina (długość odcinka 51,5 km), zadanie może być etapowane, możliwy jest również udział finansowy samorządu terytorialnego,

  • S10 Bydgoszcz – Toruń (długość odcinka 50,4 km).



    Mapa z lokalizacją kluczowych odcinków dróg ekspresowych S6 i S10 przewidzianych do realizacji

Mapa z lokalizacją kluczowych odcinków dróg ekspresowych S6 i S10 przewidzianych do realizacji w systemie PPP. Mapa: MI

 

Prace te będą polegały m.in. na opracowaniu projektów umów oraz materiałów koniecznych do przeprowadzenia postępowań przetargowych. Ministerstwo Infrastruktury przewiduje, że pierwszy przetarg zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2019 roku.

Długość każdej z umów ma wynieść 30 lat. W ww. projektach partnerstwa publiczno-prywatnego będzie zastosowany mechanizm opłaty za dostępność, co oznacza, że partnerowi prywatnemu będzie wypłacane wynagrodzenie pokrywające ponoszone przez niego koszty wraz z marżą. Taka formuła wynagrodzenia partnera prywatnego oznacza, że nie zostaną wprowadzone opłaty dla kierowców samochodów osobowych.

Rolą partnera prywatnego przy realizacji inwestycji będzie zaprojektowanie, uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie, utrzymywanie i eksploatowanie powierzonego odcinka drogi, zapewnienie finansowania w okresie budowy i eksploatacji oraz przekazanie drogi w uzgodnionym stanie po zakończeniu umowy.

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

rzetelny
2018-06-17 00:49
do nolak. a skąd to wiesz? a co Ty jesteś Wernyhora? To podaj mi numery w totka. Skoro jesteś taki wszystko wiedzący czekam na numery.
nolak
2018-06-15 15:17
ludzie nie podniecajcie się pis tej drogi nigdy nie wybuduje to jest podpucha żeby Latos mógł wygrać wybory na prezydenta Bydgoszczy ,ale tego nawet ciemny pisowski lud nie kupi
Marek
2018-06-13 20:03
Wszystko zależy jakie umowy zostana sporządzone. Jeśli zostana utajnione jak w przypadku A4 Kraków-Katowice to S10 Bydgoszczy-Toruń można się spodziewać rownież podobnego wała. Nie jest ważne że beda one bezpłatne bo i tak zaplacimy to w formie podatków. To już wole jeżdzić droga nr 80 niż bulic dodatkowo w postaci podatków wysoką marże dla Prarnera Prywatnego.
rzetelny
2018-06-13 16:27
Durnie, czytać ze zrozumieniem "Długość każdej z umów ma wynieść 30 lat. W ww. projektach partnerstwa publiczno-prywatnego będzie zastosowany mechanizm opłaty za dostępność, co oznacza, że partnerowi prywatnemu będzie wypłacane wynagrodzenie pokrywające ponoszone przez niego koszty wraz z marżą. Taka formuła wynagrodzenia partnera prywatnego oznacza, że nie zostaną wprowadzone opłaty dla kierowców samochodów osobowych." Jest jak byk napisane. W czym problem? Pis to nie nieudacznicy z PO. A socjal to nam się należy. Bo to są nasze pieniądze i bardzo dobrze że wracają do nas. Lepiej jakby kradli Poprańcy a pokemonom i idiotom wciskali kit jaka to jest zielona wyspa. Kretynom nic nie pasuje. Najlepiej kraść. Może niech Po i PSl zwróci pieniądze z wyłudzenia vat. To będzie na drogi, wszystkie. A Pan Tusk mógł budować drogi w pomorskiem. Miał na to czas od 2008 roku. Co zrobił dla swoich? Jak się dba tak się ma.
grand
2018-06-11 22:12
A jak Kulczyk budował A2 za swoje pieniądze - to PiS mówi, że to było be i to był złodziej. Ale jak oni teraz mogą proponować PPP- to będzie git. Gdy zaczęli budowę 120 km S6 - od Goleniowa, przez Kołobrzeg do Koszalina, to im nie przeszkadzało finansować z Budżetu- bo ,,pilnuje " tego Jojo (PiS) ze Szczecina. Ale na S6 od Koszalina, przez Słupsk do Trójmiasta- to już w Budżecie nie ma kasy - musi PPP ! Paranoja! Ludzie nie dajcie się ogłupiać
Stelo
2018-06-11 11:22
PPP bo Państwo nie ma kasy. Jak Eurostat to zablokuje to będziemy mieli czystą propagandę, my chcieliśmy ale Unia zabroniła. Może jednak uda się wybudować drogi w tej formule i bym się nie zdziwił jak prywatna firma by to zrobiła taniej niż jakby to miało budować Państwo.
Polak
2018-06-09 21:54
Dobre jaja!!! Miedzy Bydgoszczą a Toruniem jest całe 40km, powiązanie logistyczne idealne, tylko szmal kosić. To samo nad morzem. WSZYSTKO BY WY DY MAĆ SZAREGO KOWALSKIEGO!!!
KON
2018-06-09 10:31
logika jest taka ze panstwo nie ma kasy na teraz zeby wylozyc na te drogi to zbuduje prywaciarz a ze niezle na tym zarobi to kazdy o tym wie inaczej nikt by tego nie budowal. politykow nie interesuje ile to bedzie kosztowac w przyszlosci to oni jyuz rządzic i tak nie beda..hehe
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: