1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ważne odcinki S6 i S10 powstaną w formule partnerstwa publiczno – prywatnego

Ważne odcinki S6 i S10 powstaną w formule partnerstwa publiczno – prywatnego

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl, MIB
  3. 2018-06-07
Ważne odcinki S6 i S10 powstaną w formule partnerstwa publiczno – prywatnego
Kluczowe odcinki dróg ekspresowych S6 i S10 będą przygotowywane do realizacji w formule PPP. Zdjęcia: GDDKIA
Kluczowe odcinki dróg ekspresowych S6 tj. Zachodnia Obwodnica Szczecina, Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie) oraz S10 Bydgoszcz – Toruń będą przygotowywane do realizacji w formule PPP (partnerstwa publiczno – prywatnego). Długość każdej z umów z koncesjonariuszem ma wynieść 30 lat.

Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję w sprawie możliwości realizacji wybranych projektów drogowych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Do dalszych prac w modelu PPP skierowane zostały odcinki dróg ekspresowych:

  • S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (długość odcinka 30,8 km),

  • S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie) (długość odcinka 116,7 km),

  • S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina (długość odcinka 51,5 km), zadanie może być etapowane, możliwy jest również udział finansowy samorządu terytorialnego,

  • S10 Bydgoszcz – Toruń (długość odcinka 50,4 km).



    Mapa z lokalizacją kluczowych odcinków dróg ekspresowych S6 i S10 przewidzianych do realizacji

Mapa z lokalizacją kluczowych odcinków dróg ekspresowych S6 i S10 przewidzianych do realizacji w systemie PPP. Mapa: MI

 

Prace te będą polegały m.in. na opracowaniu projektów umów oraz materiałów koniecznych do przeprowadzenia postępowań przetargowych. Ministerstwo Infrastruktury przewiduje, że pierwszy przetarg zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2019 roku.

Długość każdej z umów ma wynieść 30 lat. W ww. projektach partnerstwa publiczno-prywatnego będzie zastosowany mechanizm opłaty za dostępność, co oznacza, że partnerowi prywatnemu będzie wypłacane wynagrodzenie pokrywające ponoszone przez niego koszty wraz z marżą. Taka formuła wynagrodzenia partnera prywatnego oznacza, że nie zostaną wprowadzone opłaty dla kierowców samochodów osobowych.

Rolą partnera prywatnego przy realizacji inwestycji będzie zaprojektowanie, uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie, utrzymywanie i eksploatowanie powierzonego odcinka drogi, zapewnienie finansowania w okresie budowy i eksploatacji oraz przekazanie drogi w uzgodnionym stanie po zakończeniu umowy.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S10 Utrudnienia na drodze S6