Węzeł Lubelska otwarty. To część trasy S17 Warszawa – Lublin
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-12-27
Kierowcy korzystają z nowej jezdni S17 Warszawa Wschód - Lubelska
Wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na trasie S17 Warszawa Wschód (Zakręt) – Lubelska odbywało się etapami i rozpoczęło się przed świętami (20 grudnia). W pierwszej kolejności udostępniono przejazd na wprost DK92 pod węzłem Warszawa Wschód. W środę kierowcy wjechali na jezdnię S17 w kierunku Lublina. W czwartek udostępniona została jezdnia w stronę Warszawy oraz dwa pasy ruchu na łącznicy węzła Lubelska z S2 Południową Obwodnicą Warszawy na S17. Zlikwidowana została również obecna czasowa organizacja ruchu w obrębie węzła Lubelska.
Nadal czasowo zamknięta zostanie łącznica prowadząca ruch z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. Jak wyjaśniają drogowcy, takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina. Przypominają, że pod koniec października br. wprowadzono dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy stoi w miejscu. To jedna z najdłużej przygotowywanych inwestycji drogowych
Mapa obwodnicy Warszawy - droga ekspresowa S17, węzeł Lubelska otwarty. Mapa: GDDKIA
Na S17 będą jeszcze trwały prace, wadliwa nawierzchnia
Udostępnienie do ruchu trasy głównej S17 nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace.
W ramach prowadzonych przeglądów i odbiorów zarówno GDDKiA, jak i Inżynier kontraktu stwierdzili nieprawidłowy stan nawierzchni. - Wykonawca usunął usterki i ma przedstawić ekspertyzę przyczyny ich powstania, co pozwoli podjąć decyzję o dalszych działaniach. Zabezpieczyliśmy dodatkową gwarancję, którą przedłożył wykonawca – dodają drogowcy. Prace są uzależnione od warunków atmosferycznych i uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie.
GDDKIA zapowiada, że po zakończeniu prac, dokonaniu odbiorów i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, wprowadzi drugi i ostatni etap zmian w organizacji ruchu. Udostępniony ma być docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotka na końcu S17, dzięki której będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy.
Przeglądy i odbiory wykazały wady nawierzchni nowego odcinka S17. Zdjęcia: GDDKIA
Do powtórki przetarg na opracowanie docelowej organizacji ruchu na S17
Drogowcy muszą powtórzyć przetarg na wybór wykonawcy, który wprowadzi kolejne zmiany na węźle Lubelska związane z docelowa organizacją ruchu. To już drugie podejście, pierwszy przetarg został unieważniony. Wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekroczyła budżet zamawiającego. Nowe postępowanie drogowcy planują ogłosić na początku 2023 roku.
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.