Wybudowany zostanie ostatni odcinek S7 na północ od Krakowa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-02-05
Umowa na S7 Miechów - Szczepanowice
Dobiegł końca przetarg na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice. - Jako najkorzystniejszą wybraliśmy ofertę złożoną przez konsorcjum firm FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner). Wykonawca wycenił prace w ramach kontraktu na kwotę 162,4 mln zł. Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola dokumentacji przetargowej prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Teraz czekamy tylko aż wykonawca dostarczy obowiązkowe gwarancje bankowe – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie wykonawca ma zaprojektować dwujezdniową drogą ekspresową S7 o długości ok. 5,33 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Następnie wykonawca będzie musiał uzyskać w imieniu i na rzecz zamawiającego wymagane prawem m.in. opinie, zezwolenia i decyzje niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przystąpi do prac budowlanych. Oprócz realizacji drogi ekspresowej przebudowane będą istniejące drogi kolidujące, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt.
Węzły drogowe powstaną w ramach sąsiadujących odcinków. Od północy wybudowany odcinek S7 połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka S7 Moczydło - Miechów. Od południa skomunikowany zostanie węzłem Szczepanowice, budowanym z kolei w ramach odcinkaS7 Szczepanowice - Widoma.
Mapa drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim, odc. Miechów - Szczepanowice przed podpisaniem umowy. Mapa: GDDKIA
GDDKIA: Chcemy oddać tunel na Zakopiance do końca roku
Budowa S7 na północ od Krakowa
Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
- S7 Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
- S7 Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
- S7 Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
- S7 Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km.
Niestety data oddania drogi ekspresowej S7 – wylotówki z Krakowa w kierunku Warszawy to cały czas wielka niewiadoma. Pod koniec 2020 r. doszło do zerwania umowy z wykonawcą ważnego odcinka: Kraków – Widoma, i cała procedura wyboru nowego wykonawcy musiała ruszyć od początku. Na pozostałej części trasy S7 Kraków – granica z woj. świętokrzyskim trwają roboty budowlane. Najbardziej zaawansowany jest fragment Szczepanowice - Widoma.
Budowa drogi ekspresowej S7 trwa od ponad dziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, że będzie ukończona w najbliższych latach. I nie chodzi tu o odcinki będące w planach, a o opóźnienia na fragmentach, których budowa powinna być mocno zaawansowana. W ostatnim czasie wysypała się budowa ważnych odcinków S7-ki na trasie Warszawa – Kraków. Wydłuży się także termin realizacji Zakopianki. W 2021 roku oddane będą nowe fragmenty na północ od Warszawy:
W tym roku S7 Warszawa – Gdańsk dłuższa o nowe odcinki. Raport z budowy S7 Napierki – Płońsk
S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Dotychczas budowa S7 zakończyła się na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.