1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zakopianka: Chińczycy najbliżej budowy DK47 Rdzawka – Nowy Targ

Zakopianka: Chińczycy najbliżej budowy DK47 Rdzawka – Nowy Targ

  1. Michał Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-07-16
Zakopianka: Chińczycy najbliżej budowy DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Wybrano ofertę na budowę dwujezdniowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Mapa: GDDKIA
Drogowcy wyłonili wykonawcę dwujezdniowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu. Okazuje się, że za najkorzystniejszą uznano ofertę chińskiej firmy, która wyceniła prace na ponad 706 mln zł. Jeżeli nie będzie odwołań od tej decyzji to właśnie Chińczycy zajmą się realizacją odcinka Zakopianki w ciągu drogi krajowej nr 47.

- Z sześciu złożonych ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej DK47, na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu, 13 lipca 2018 r. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez firmę Stecol Corporation z Chin. Koszt zadania wyceniony przez tego wykonawcę wynosi 706 mln 244 tys. zł a czas realizacji potrwa 49 miesięcy. Do czasu trwania budowy nie będą wliczane okresy zimowe – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Krakowie. Przez najbliższe dni pozostałe firmy i konsorcja mogą składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty.

Ponad 16-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 47 Rdzawka – Nowy Targ powstanie jako dwujezdniowa droga klasy GP, o szerokości jezdni 2x3,50m. W ciągu trasy znajdą się cztery węzły drogowe : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

 

Taka będzie Zakopianka na odcinku DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Taka będzie Zakopianka na odcinku DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: GDDKIA

Zakopianka - dwujezdniowa Rdzawka - Nowy Targ

 

Inwestycja przygotowywana jest do realizacji od 2008 roku, kiedy to ruszyły pierwsze prace przygotowawcze. Proces planistyczny zakończono w 2015 roku a dwa lata później minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zatwierdził finasowanie zadania, umożliwiając tym samym realizację.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, tworzą się olbrzymie korki, często dochodzi do wypadków i utrudnień w ruchu tranzytowym oraz lokalnym.

Trudną sytuację na Zakopiance ma zmienić budowa drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju i wspomniana budowa odcinka dwujezdniowego DK47 z Rdzawki do Nowego Targu, który połączy się z dwujezdniowym odcinkiem drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki.

Przypomnijmy, w 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju, którą na czas realizacji podzielono na trzy mniejsze odcinki. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment DK47 (dwujezdniowy) do Chabówki i tam włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.

W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem , na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry.

Inwestycja wpłynie również na usprawnienie komunikacji w Nowym Targu, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ